trubaduren

Icky sicky

Kategori: Ett och annat

Så, jag är alltså fortfarande sjuk. Kan faktiskt inte minnas förra gången jag var såhär sjuk. Har stört ont i huvudet och har tillbringat nästan hela dagen i sängen med min älskade dator. Jag blir så sur över att jag är sjuk! Det är ju egentligen meningen att man ska ha så lite kontakt med hemlandet som möjligt, men vad ska man annars göra när man ligger hemma och sjukar sig? Blää!

Eftersom jag har så mycket tid över tänkte jag ta mig tid och skriva ännu ett milslångt inlägg som jag VET att ingen annan än mamma och pappa (och möjligen Karin) kommer orka läsa.

Nu när ni vet lite mer om Corrientes så tänkte jag berätta om min skola. Jag går på Instituto de Musica som är en statlig skola med musiklektioner. De spelar nästan bara klassisk musik, så jag vet inte riktigt hur det kommer gå ihop med mig men jag antar att jag får vänja mig eller något.

Jag går i femman (näst sista året), i secundario (typ mellan och högstadiet) escuela, i en klass på ca 20-25 elever. Än så länge har det varit bra men jag har ju bara vart där tre gånger så det kan ju ändras också. Klassrummen är ungefär hälften så stora som de i Sverige, och om man sitter längst bak i klassrummet är det svårt att komma loss innan lektionen är slut eftersom bänkarna står så tätt ihop att man nästan måste klättra över dem.

Vad jag förstått så har man varje ämne en gång i veckan, och det ämne jag hatar mest är engelska. Mest på grund av läraren som ... let's not talk about it.

Jag älskar mina klasskamrater, de är jättegulliga. Har ni sett min logg på Facebook? Haha, sjukt!

Här skulle det btw passat bra med lite bilder, men på grund av att jag är SJUK (aaarrggghhhh) kan jag inte ta några. Nämnde jag att jag hatar att vara sjuk? Oh well, ni får helt enkelt nöja er med en google-bild.

Kommentarer

  • Syster Yster säger:

    Sötnöt, krya på dig. Kolla på tv! Då blir man frisk på stört :)

    (Det där var inte ens en halvmil, bättre kan du!)

    2010-08-25 | 11:26:42
  • Johanna säger:

    Precis vad jag gjort idag och det måste ha hjälpt för jag känner mig bättre! Vem kunde ana vilka under sydamerikanska MTV kan göra?

    2010-08-25 | 17:24:30
    Bloggadress: http://trubaduren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: