trubaduren

Gris

Kategori: Ett och annat

AHH! Alltså åh, nu har jag haft en sån där misslyckad dag igen. Jag hade två, TVÅ lektioner idag och tänkte spendera resten av dagen på en dejt med dammsugaren i mitt rum. Men nej, jag är tvungen att sätta mig och glo på TV i nästan FYRA timmar!!!!!!!!!!!

Mitt rum ser alltså fortfarande ut som en svinstia och nu måste jag gå och lägga mig, KUL!

Jag blir så arg på mig själv ibland, det får bli bättring på det här nu. Städning, STÄDNING, står på schemat imorgon.

Så står man här igen

Kategori: Ett och annat

Nu kommer ett sånt där inlägg som bara finns för att jag inte har något bättre att göra på mitt hål, så ni behöver verkligen inte läsa det här, det är bara något jag skriver för att se lite upptagen ut.

Hur som helst så är tangentbordet konstigt IGEN, vilket betyder att jag måste slå på det hela tiden. Trevligt.

Nu ska jag äta, ha det trevligt...

Fanfanfan

Kategori: Ett och annat

Jag kom precis på att vi ju ställt fram klockan en timme vilket betyder att jag går och lägger mig klockan tolv, och det är skoldag imorgon. Det betyder att jag får runt 6 timmars sömn i natt. Jag kommer att gäspa mig igenom hela dagen.. (Jag är nämligen en sån där jobbig människa som behöver minst 8 timmars sömn per natt, annars funkar hon inte) Åh nej.

Med all denna dåliga sömn, chokladpudding, och Gott och Blandat blir jag tvungen att vara nyttig, riktigt nyttig hela nästa vecka. Ååh, orka. Men jag måste, annars får jag bara dåligt samvete och mår dåligt. Blä.

Jag längtar igen

Kategori: Musik

till sommaren. Ibland önskar jag verkligen att jag var mer som Håkan, inte så fåfäng.

Det är många saker jag önskar mig.

Gott och Blandat

Kategori: Ett och annat

Okej, godis kan vara bra i mindre doser, men nu har jag verkligen förätit mig. Det känns inte bra, jag känner mig äcklig och fet och ful och jag vet inte vad.

Jag vill inte att ni ska bli oroliga nu, jag vet självklart att att jag inte är äcklig och fet och ful. Men det känns verkligen så nu. Ni vet när man åker till fjällen och spenderar dagen i bilen och äter godis för att ha något att göra? Så känns det nu.

Var det dig jag såg?

Kategori: Musik

Ni ska få lite musik att lysa upp kvällen med, nu när det varit släckt i en timme och allt.



Förstår ni nu varför jag älskar Kent?

Myror

Kategori: Ett och annat

Ibland undrar jag verkligen varför jag gör vissa saker. För de är helt onödiga och egentligen är det bara dumt att göra så när man bara kan göra på något annat sätt som inte sårar eller förolämpar någon. Det är såna där oförskämda saker som jag egentligen inte behöver göra, som jag - om jag tänker efter - inte vill göra men som jag gör ändå.

Jag vill sluta göra sånt, vem vill väl vara oförskämd? Men det är svårt, jättesvårt. För det kommer bara automatiskt att jag gör det, och innan jag kommit på det själv har jag redan gjort det och det går liksom inte att ta tillbaka. Såna där små saker, som det bara känns dumt att be om ursäkt för och som egentligen bara bidrar till att man anses vara en sämre person än den man vill vara.

Jag vill, jag vill, jag vill.

Men kan jag?

Det kliar

Kategori: Ett och annat

Vad ska man göra när det kliar på hälen och man vet att man inte får klia tillbaka för att man precis haft skavsår där och huden har precis läkt?

Seriöst, det här är riktigt jobbigt just nu. AAAHHHH! Jag VILL klia!

Nu börjar det klia överallt annars också. I håret, på armen, halsen. Det är som om det smittar. Det här med kliande är farliga saker, I tell you.

Earth Hour

Kategori: Ett och annat

Ungefär så här kommer det att se ut hemma hos mig.

Längtan

Kategori: Ett och annat



Jag längtar så mycket till Forsvik. Den här bilden togs under solskensregn förra året, det var vackert.

Släktkalas

Kategori: Ett och annat

Woho!! Party!!

Nä, jag skojade. Jag lär sitta vid ett bord och försöka se ut att trivas i några timmar nu. Men maten är nog god i alla fall.

I survived

Kategori: Ett och annat

Jepp, och nu sitter jag här gäspandes.

Filmen var.. okej. Jag antar att om man gillar den sortens filmer så var den bra, men efter att halva hade gått slutade jag ta den på allvar.

Nästa gång blir det Alice i Underlandet, det ser jag fram emot kan jag ju bara säga.

Shutter Island

Kategori: Ett och annat



Jag vet inte om jag vågar se den här filmen. Den verkar jätteläskig, och jag hatar, verkligen hatar thrillers.

Men nu har vi ju faktiskt bokat, så jag får nog gå ändå. Om det blir för läskigt får jag väl gömma mig bakom Katarina eller något. Japp, så får det bli.

[ingenting]

Kategori: Musik

Förlåt för den dåliga ljudkvaliteten, men låten är i alla fall jättebra.

AAAAHHHH!!!!!!!!

Kategori: Ett och annat

HUR kan det komma sig att jag inte har någonting alls att ha på mig idag? Nu orkar jag inte med det här mer, jag går helt enkelt naken till skolan.

Oj

Kategori: Ett och annat

Jag kom just på att jag hade gjort värsta listan med grejer jag skule göra på tisdag. Undrar hur det gick med det? Vad jag minns så låg jag i soffan och åt glass. Hmm. Det här med listor verkar inte funka så bra för mig. Jaja, bättre lycka nästa gång antar jag.

Jag älskar Katarina

Kategori: Ett och annat

Katarina är en ängel. Behöver jag säga mer? Kanske..

I alla fall räddade hon min lunch som jag annars skulle fått äta själv.

 
(jag tänkte rita en gloria eller något men det skulle nog förstöra hela bilden, så jag struntar i det)

TACK KATARINA!!!!!!!!!!!

Melodikryss

Kategori: Ett och annat

Jag glömde att berätta att min kära syster hade melodikryss med sin orkester och vi VANN! I och för sig bara ett tangentbord (när man ju kunde fått tonvis med godis) men jag är i alla fall stolt. Det bästa är att det är silvrigt och glittrigt. Det är så mycket roligare att skriva inlägg nu.

We're not living in America

Kategori: Ett och annat

Helt plötsligt fick jag sug efter rumsstädning. Inte konstigt när jag inte kan gå fritt här utan att något fastnar under fötterna. Ajabaja, Johanna. Det får bli tisdag som blir min nyttiga dag. Då ska jag:
1. Städa rummet
2. Plugga matte
3. Öva på orkester-låtar som jag måste kunna men som är åh, så tråkiga att öva själv
4. Öva på Ethno-låtar som inte är lika tråkiga men som jag måste lyssna av på inspelningar eftersom jag inte har en enda not till våra 500 nya låtar
5. Tvättatvättatvätta tvätt

Wow, det var ganska mycket. Vet inte om jag hinner med allt...

Just ja!
6. Städa marsvinsburen, eftersom jag inte kommer att hinna imorgon och jag valde att inte göra det idag. Smart där Johanna.

Duktig flicka

Kategori: Ett och annat

Jag glömde att berätta om min stora bragd ju! Jag gick först på yoga, och sen sprang jag. I typ en halvtimme. Go ahead, jag vet att ni är stolta över mig.

I am going to admit though, that I'm wearing my pyjamas

Kategori: Musik

Jag vill skriva ett bra inlägg, men kan verkligen inte komma på något som är det minsta intressant. Det är i dessa stunder jag är glad att jag har Youtube.

Manboy

Kategori: Ett och annat

Wow. Jag bara älskar att en av mina klasskompisar kallar sig själv för Manboy på Facebook. Undrar om han är lika bra på att duscha som Erik Saade?

Me gustas tú

Kategori: Musik

Manu Chao har gjort EN bra låt, men å andra sidan är den väldigt bra.

Mmmys

Kategori: Ett och annat

Jag ville bara säga att jag älskar när min syster inte sover hemma eftersom det betyder att jag kan sno hennes otroligt mysiga duntäcke som jag misstänker är magiskt eftersom man nästan alltid somnar direkt med det.

Jag vet inte om ni märkt det

Kategori: Ett och annat











Jag vet inte om ni märkt det men jag är glad av ingen uppenbar anledning, det firas med Google.

Idag har jag googlat på: Johnny Depp. Det verkar som om varenda bild han är på blir bra, undrar vad det kan bero på?

Springa

Kategori: Ett och annat

Jag vet inte om jag ska springa imorgon.. Ska jag? Jag borde, men.. Det är halt eller hur? Tänk om jag trillar, och skadar mig. Det är bäst att stanna hemma tror jag.

Organiserat oljud

Kategori: Ett och annat

Hej! Jag har precis dansat som en galning till Ziganoff. Kändes bra, man ska nog vara galen ibland.

Idag var en bra dag, riktigt bra faktiskt. Okej att jag gick i skolan omänskligt länge och att mitt gitarrsolo sög riktigt hårt och att jag nu spelat fiol i sammanlagt ca två timmar, och att jag misstänker att vissa personer vet saker de inte borde veta, men den var bra ändå. Jag vet inte, jag är glad. Jätteglad. Jag fick prata med någon jag inte pratat med på miljoner år, jag åt precis semla och min syster fyller år idag. Då spelar det ingen roll att jag gick upp 05.33 i morse. Jag älskar mitt liv, hur trassligt det än är.

Nytt försök

Kategori: Musik

Okej, här kommer den utlovade musiken. Enjoy.

05.33

Kategori: Ett och annat

Morgonstund har guld i mun sägs det. Jag håller inte med. Här får ni en låt att lysa upp dagen med.



Nähe, det  får bli en annan  gång då, Youtube har bestämt vaknat på fel sida idag.

Oj

Kategori: Ett och annat

Tre, och med det här blir det fyra, inlägg på mindre än en timma. Är det bra eller dåligt? Jag kan inte riktigt bestämma mig...

Just ja, sova var det. Sova.

All eld är äkta eld

Kategori: Musik



Man märker att hon är folkmusiker eller hur?

Nu ska jag sova, jag lovar.. kanske. Nej, jo, jag SKA sova. Jobbig dag imorgon. Torsdagar. Man vet aldrig riktigt vad man ska vänta sig av dem. För det mesta är de halt vanliga men så plötsligt kommer de och sprutar i vatten i mitt ansikte, bara för att kolla att jag är vaken liksom.

Oj, jag måste verkligen sluta med det här. Sova, Johanna, sova. Jag har lagt märke till att jag alltid snackar goja (om man nu kan göra det nu för tiden) när jag är lite lagom sömnig.

Godnatt, gott folk.

Socker igen

Kategori: Musik

Tänkte fortsätta på samma tema, om ni inte fått nog av det. Och för att jag älskar den här låten. Förlåt för att jag fortfarande inte lärt mig hur man bara har den där lilla "Press Play" grejen. Ni får helt enkelt stå ut med den obefintliga videon, tigrar är ju fina, eller hur?

Socker

Kategori: Ett och annat

Det är aldrig bra att börja äta socker, för man kan aldrig sluta. Man smakar, det är gott och man äter mer. Sen sitter man där efter en jag-vet-inte-hur stor konsumtion av sött, och mår illa. Vad är det med det egentligen? Socker sägs ju vara dåligt för oss, varför ska det vara så jäkla gott då? Det gör det bara svårare att stå emot.

Jag vet, det luktar anorexia om det här. Men de nästan-problemen (för de blev aldrig riktiga problem) har jag kommit över nu och mina mackor har alltid smör på sig och jag mår inte illa av det och jag tänker inte på allt fett jag proppar i mig längre. Det försvann, på något sätt, och det är bra. Men jag undrar fortfarande varför socker måste vara så sött. Det är som om det lockar oss in i det, och innan vi hinner ångra oss är det över oss och det är inget vi kan göra något åt det.

Oj, det här inlägget blev jättelångt och kanske lite väl personligt, men det får ni väl tåla helt enkelt, jag skyller på att jag är trött.

Sweet

Kategori: Ett och annat

Har sovmorgon, till 12.30. Känns som om livet inte kan vara bättre, det enda minuset är att jag slutar 16.00 istället för 13.30 pga ett litet, men å så viktigt, idrottsprov.

En grej jag funderat på är vilka mina tre mysteriska besökare är. Varenda gång jag kollar på statistiken är det nämligen en, två eller tre unika besökare. En av er kan mycket väl vara syrran, men de två andra har jag ingen aning om. Vilka är ni?

Pi-dagen

Kategori: Ett och annat

Tydligen var det så att Google inte försökte säga mig något igår, det var bara Pi-dagen. 03.14 ni vet. Känner mig lite smådum, men det kan inte hjälpas. Nu ska jag på spanska (inte spanka), tjingeling!

Freaky

Kategori: Ett och annat



Försöker Google övertala mig att plugga matte till provet imorgon istället för att vara här?

Jag väljer att inte tro på det.

Salem Al Fakir

Kategori: Musik

Han är så underbar.

Sunny Day

Kategori: Musik

It's a sunny day, men jag är fast här med matteboken. Jag har upptäckt att även om livet är härligt ibland, har det sina baksidor.

Jag tog den långa vägen hem

Kategori: Ett och annat

För stjärnorna lyste så klart, och luften var kall och mina steg var så lätta. Ibland är det härligt att leva.

Man bara måste älska den

Kategori: Musik

Fotboll

Kategori: Ett och annat










Idag har jag googlat på: Old time soccer. Inte för att jag är ett stort fan av fotboll (de där bollarna hamnar alltid på något sätt i mitt huvud) men bilderna är fina i alla fall.

Sjukt

Kategori: Ett och annat

Idag var vår kära samhälls-lärare hemma med sjukt barn vilket ledde till en sjukt lång morgon hemma för mig då jag givetvis upptäckte detta precis innan jag gick hemifrån. Sovmorgon, fast utan sovmorgon liksom. Sjukt va?

Dessutom var inga av mina kompisar här till lunch så jag var nästan tvungen att äta ensam (!!!) men Michaela den lilla ängeln räddade mig.

Så nu står jag här vid en dator och försöker se upptagen ut medan jag väntar på att hon ska komma och titta på när jag äter lunch. Nice.

En annan sak är att det låter jättemycket när jag skriver på det här tangentbordet eftersom mellanslaget är konstigt och jag måste slå på det varenda gång..

Det var nog det.. Kan inte komma på mer att klaga på. Det är verkligen tur att ingen läser den här bloggen för annars skulle jag nog skrämma bort alla minaläsaremed det här inlägget..

NU KOM MICHAELA!!!!!!!!!!!!!!!

Pucko

Kategori: Ett och annat

Nu kom jag på att jag har matteprov på fredag och att jag inte hinner plugga imorgon. Bra gjort där!

Därför blir det plugga för hela slanten nu, och jag som skulle tvätta eftersom jag inte gjort det på snart två (!) veckor. Ajajaj, vi får helt enkelt stå ut några dagar till. Fan.

Pain and suffering

Kategori: Ett och annat

Vet ni hur jobbigt det är att ha ett godishalsband och inte få äta det? Jag lider.

Musik

Kategori: Musik

Eftersom jag inte har något att skriva om, blir det musik istället. Vilken tur att Youtube finns.

Om man inte har något att göra...

Kategori: Musik

.. så skaffar man sig något att göra.








Ser man på

Kategori: Ett och annat

TRE besökare på samma dag. Coolt.

Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

Kategori: Musik

Håkan får mig alltid på bättre humör. Tack.

James Franco

Kategori: Ett och annat









Idag har jag googlat på: James Franco.

För mig kommer han alltid att vara Tristan som älskar Isolde av hela sitt hjärta.

She's back

Kategori: Ett och annat

Jepp. Det känns som om sportlovet bara kom och drog undan mattan under mina fötter och jag inte hann hämta mig från fallet förrän nu.

Och på måndag börjar skolan igen. Suck.