trubaduren

Som om man ska sprängas

Kategori: Ett och annat

Nu kom jag att tänka på hur det är att vara arg.

En del människor har turen att inte så lätt bli arga. Jag är inte en av dem. Det är så jobbigt och jag hatar det för man blir helt darrig i kroppen och kan inte koncentrera sig alls. Allra helst vill man bara slå, men man (i alla fall jag) vet att det bara blir så där fånigt då (även om inte tänker på det i nuläget) så man gör det inte.

Jag har egentligen ingen bra lösning på hur man ska sluta vara arg. Det brukar gå bort efter ett tag. Det bästa är nog att lyssna på musik, avskärma sig från resten av världen och tänka på att andas. Mer än så kan jag nog inte säga, förutom att det går bort efter ett tag, man måste bara ha tålamod.

Okej, så jag har en erfarenhet av att vara arg. Ett tag var det det jag var hela tiden. Det var en jobbig tid kan jag säga. Jag vet inte riktigt varför jag slutade, kanske miljöombyte eller något sådant. Eller så kom jag på att det inte är värt det. Det finns annat i livet än att vara arg, det är bara svårt att komma ihåg det ibland.

Okej, förlåt för det långa inlägget. Jag skyller på att jag är sömnig eller något.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: