trubaduren

Insects

Kategori: Ett och annat

Halli hallå i stugorna. Hörde att ni hade er första snö där hemma i Sverige för inte så länge sedan? Här blir det bara varmare och varmare, och jag antar att ni är lite avundsjuka på mig. Jag är avundsjuk på er också. Jag hör till en av de där sällsynta personerna som gillar hösten och mörkret och den första snön och allt som blir så vitt och vackert. Allt vi får här i oktober/november är massa mygg. Miky (en av Chloés klasskompisar) berättade om i sommar då det kommer att finnas gigantiska insekter om natten. Ouääähh. Det finns mer här i Corrientes också, på grund av vårat tropiska klimat. Kan berätta att jag hittade en liten skorpion inomhus för ett tag sen, och jag dödade den med den största stekpannan vi hade. Fast bara efter att jag skrikit jättehögt och hoppat omkring med hjärtat i halsgropen ett tag.

Salta

Kategori: Ett och annat

Halla dar! Sitter just nu i hotellobbyn i Salta, wohoo! Igar var vi Tucuman, och det var 36 grader varmt! Svettigt varre. Det var en jattefin stad och storre an Corrientes tror jag, fast det kanske bara beror pa alla hoghusen.. Hur som helst, snart ska vi ga en runda i Salta sa jag maste ga, hejdaaa!!

Tsamina mina eh eh, packa packa eh eh

Kategori: Ett och annat

Packar inför resan just nu, men det är så trååååkigt..

Visste ni att nästan alla som är utbytesstudenter går upp i vikt under sitt år? I genomsnitt är det ca 5-15 kg. Med andra ord kommer jag antagligen rulla tillbaka till Sverige i juni. Vet inte riktigt om jag trivs med den tanken men just nu bryr jag mig inte så mycket, det är ju så gott med chipas och torta och allt möjligt. Chloé och jag bestämt oss för att börja dansa när vi kommer tillbaka, så vi får någon slags balans i alla fall, så det känns ju bra. Det blir antagligen någon slags sydamerikansk dans med massa höfter, yay! Har gått på gym två gånger också, och det var jättebra! I Sverige får man ju klara sig helt själv men här får man tränare på köpet och jag slipper stå helt clueless bland massa maskiner och konstiga ställningar.

Hang with me

Kategori: Musik

Tack Karin för att du är världens finaste syster och skickar mig en massa musik..

Hola..

Kategori: Ett och annat

Förlåt att jag inte skrivit på ett tag, jag har blivit dålig på att blogga igen kan man ju lugnt konstatera.
Just nu sitter jag och Chloé i Chloés svarta lädersoffa och tittar på Shakespeare in Love. Chloé läser allt jag skriver och förstår endel, det är kul för vi hittar likheter i varandras språk hela tiden, och flamländska och svenska är ju inte särskilt lika varandra kan man ju tycka. För tillfället bor jag hos Chloé eftersom Elsie reser med sitt arbete för tredje gången på två månader. Det är bara fem dagar den här gången, men de ska bli kul ändå.
Igår var jag pa ett födelsedagskalas hos en av Chloés klasskompisar, det var kul och nästa gång jag fyller år ska jag lätt hyra en hoppborg också. Om ungefär en vecka ska jag åka pa en femdagarsresa med de människorna så det var bra att jag fick lära de bättre. Vi ska åka till Salta, Túcuman och Jujuy, och jag ser verkligen fram emot det. Jag tror inte att jag kommer åka på YFU´s resa i februari eftersom den är för dyr för lilla mig, så jag tar varenda chans jag kan få att få resa på andra resor istället. Amparos franskalärare (som vi fått hänga lite med eftersom Chloé snackar franska) berättade att vi skulle kunna åka till Buenos Aires och Iguazú (Argentinas största vattenfall) och en massa andra ställen med andra organisationer, så jag tror nog att det fixar sig. Sen berättade hon att vi också skulle kunna få lite undervisning om Argentina på hennes skola, på engelska, om t.ex. historia, musik, politik och grejer. Det skulle jag också vilja göra, för just nu kan jag inte så mycket om själva Argentina.

Chau!