trubaduren

Hola..

Kategori: Ett och annat

Förlåt att jag inte skrivit på ett tag, jag har blivit dålig på att blogga igen kan man ju lugnt konstatera.
Just nu sitter jag och Chloé i Chloés svarta lädersoffa och tittar på Shakespeare in Love. Chloé läser allt jag skriver och förstår endel, det är kul för vi hittar likheter i varandras språk hela tiden, och flamländska och svenska är ju inte särskilt lika varandra kan man ju tycka. För tillfället bor jag hos Chloé eftersom Elsie reser med sitt arbete för tredje gången på två månader. Det är bara fem dagar den här gången, men de ska bli kul ändå.
Igår var jag pa ett födelsedagskalas hos en av Chloés klasskompisar, det var kul och nästa gång jag fyller år ska jag lätt hyra en hoppborg också. Om ungefär en vecka ska jag åka pa en femdagarsresa med de människorna så det var bra att jag fick lära de bättre. Vi ska åka till Salta, Túcuman och Jujuy, och jag ser verkligen fram emot det. Jag tror inte att jag kommer åka på YFU´s resa i februari eftersom den är för dyr för lilla mig, så jag tar varenda chans jag kan få att få resa på andra resor istället. Amparos franskalärare (som vi fått hänga lite med eftersom Chloé snackar franska) berättade att vi skulle kunna åka till Buenos Aires och Iguazú (Argentinas största vattenfall) och en massa andra ställen med andra organisationer, så jag tror nog att det fixar sig. Sen berättade hon att vi också skulle kunna få lite undervisning om Argentina på hennes skola, på engelska, om t.ex. historia, musik, politik och grejer. Det skulle jag också vilja göra, för just nu kan jag inte så mycket om själva Argentina.

Chau!

Kommentarer

  • Kristin säger:

    Hva koster YFU-resan, og når er den? dumt du ikke skal være med :( men så gøy at du får resa litt rundt likevel! Jeg bor i Jujuy, men heelt i nord ved grensa til Bolivia, så tviler på at dere skal helt hit.. høres ut som du har det bra, og håper du skjønner hva jeg skriver!! :D



    <3

    2010-10-13 | 18:06:46
    Bloggadress: http://iargentina.blogg.no
  • Karin säger:

    Tjabba! Vi fick ditt brev idag, men vågar inte öppna förrän mamma kommer hem. Tänk om hon får ett anfall eller nåt liksom?!?! Hihi!



    Krammmmmmis

    2010-10-15 | 13:51:46

Kommentera inlägget här: