trubaduren

Hipp som happ

Kategori: Ett och annat

Ja, här sitter jag och småfryser lite med en varm dator i knäet. Jag tror att jag vant mig av vid  att inte blogga så mycket nu. Det känns liksom lite onödigt (fast jag vet ju självklart att det inte är det och att ni säkert suger i er vartenda ord jag skriver, i alla fall mamma och pappa och Karin).

På senaste tiden har Sverige känts som allt längre och längre bort, som om det verkligen är ett land på andra sidan jorden. Så kändes det inte förut, då behövde jag bara logga in på Facebook så var jag hemma. Det kanske är för att jag känner mig mer hemma här eller för att jag ersatt mitt svenska liv med mitt argentinska liv, vad vet jag?

I alla fall, nu är det slutfilosiferat. I fredags hade jag min första konsert med skolan. Det gick ganska dåligt men jag skyller på att jag bara hade haft noterna i ca en vecka. Och att allt var hardcore klassiskt (förutom kören då men där ursäktar jag mig med att jag aldrig sjungit i kör tidigare).

Något som jag måste vänja mig vid är den argentinska tiden. Allt är alltid senare än vad som sägs. Det är ganska brukligt att säga att man ska mötas klockan halv 4 och sen egentligen mötas klockan 4 utan att det är något fel med det. Som på konserten. Den skulle egentligen starta halv 5 men halv 6 hade den fortfarande inte startat, och då hade vi varit där sen halv 4. Suck.

Och jo, nu har jag äntligen min  skoluniform. Det är först en vit blus under en liten grå klänning med ett band att knyta i midjan. Sen har jag marinblå knästrumpor och egentligen ska jag ha speciella skor också men det ska jag köpa senare. Man kan köpa en tjocktröja och halsduk också men det är ju ganska onödigt för mig eftersom vintern redan är över. Jag kommer att se ut som Gossip Girl, ser redan fram emot imorgon. Och ja, jag lovar att ta bilder.

Det här blev ett ganska dåligt inlägg, förlåt för det, men det händer så mycket intressant saker hela tiden att det är svårt att sammanfatta allt utan att det blir tjatigt. Och nu måste jag sova, annars kommer jag aldrig upp i morgon. Sov sött alla människor i det kalla landet långt långt borta.

Kommentarer

  • Karin säger:

    slurrrp

    2010-09-13 | 10:54:41

Kommentera inlägget här: