trubaduren

Brrrrrrrrrrrrrr

Kategori: Ett och annat

Idag var det riktigt kallt pa morgonen. Sen blev det anu varre eftersom vi inte hade nagon forsta lektion och hela klassen stod ute pa skolgarden och fros benen av sig. Jag vet inte om jag skrivit det har, men alla fragar mig alltid varfor jag fryser. Ja, for att det ar kallt brukar jag saga. Tydligen racker inte det. Det ar namligen sa, att bara for att jag bor i Sverige, som alla tror ligger nagonstans nara Nordpolen, borde jag aldrig frysa tycker de. For kylan som finns har i Argentina gar ju inte alls att jamfora med kylan som finns i Sverige. Na kanske inte, men vad da, man ar val anda mansklig.
Och ni vet det dar som man lar sig sedan barnsben med att huvudet ar som en skorsten dar all varme lacker ut och att det ar darfor man ska anvanda mossa, det visste de inte om har. Min klasskompisar sade att det gor val ingen skillnad om man har mossa eller inte, det enda som hander ar att man inte fryser lika mycket om oronen.
Jag kanner mig erfaren och vis i jamforelse med folket i Corrientes Capital, jag som bott i Sverige och upplevt mer an 5 minusgrader.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: