trubaduren

The end of an era

Kategori: Ett och annat

Det känns lite som slutet på en era, ingen mer Harry Potter. Han har ju växt upp med mig på något sätt. Jag tror att jag var 10 eller till och med 9 när jag läste den första boken, när jag var 11 började jag läsa dem på engelska istället, de första engelska böckerna jag någonsin hade läst! (Jag och Karin kom på att vi bara hade läst 2 år engelska innan vi började läsa de engelska versionerna. Ganska coolt eller vad?)

Idag såg jag sista filmen, och även om jag visste hur det skulle sluta och vilka som skulle dö var det ändå sorgligt. Jag var iförd egengjorda pappersglasögon och ett ärr gjort av min eyeliner. Måste säga att det nästan var roligare att gå omkring i den där outfiten och se alla normala människor stirra på mig än att gå på filmen. Fast filmen var ju bra den också i och för sig.










Siento que es como el final de una era, no hay más Harry Potter. El creció conmigo en alguna manera. Creo que tenía 10 och capaz 9 cuando leí el primer libro, cuando tenía 11 empecé leerlos en inglés, mis primeros libros ingleses que había leído! (Yo y mi hermana nos dimos cuenta de que habíamos leído solo 2 años de inglés cuando empezamos leer las versiones ingleses. Copado o qué?)

Hoy vi la última pelicula, y aunque ya sabía que pasaría y quienes que morirían fue muy triste. Puesto tenía lentes (como los de Harry Potter) de papél y una cicatriz que hice con mi eyeliner. Casi fue más divertido ver la gente normal mirandome que ver la pelicula. Pero por supuesto que la pelicula estuvo muy buena también.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: