trubaduren

First day of school

Kategori: Ett och annat

Idag börjar skolan, och bara för att muntra upp mig själv har jag målat stjärnhimlen över mitt skåplås. Känns helt otroligt att skolan börjar igen, har ju inte gått i riktig svensk skola på evigheter. Undrar hur det kommer vara, kanske inte alls särskilt farligt som jag övertalat mig själv till att det ska vara? Och undrar hur mitt schema ser ut, och om mitt skåp står på något bra centralt stället, och vilka lärare jag har (bara de är bra i Kemi B, Matte CD och Fysik A är jag nöjd).. Men den kanske viktigaste frågan är väl vad jag ska ha på mig. Hjälp!


Hoy empieza la escuela, y para quedarme positiva pinté el cielo en el cierro de mi armarito de la escuela. Es rarísimo que la escuela empieza de nuevo, no fuí a una escuela sueca por mucho tiempo, más que un año. Quiero saber como va a ser. capaz que no sea tan mal como creo? Y quiero saber como es mi horario, y si mi armarito está en un lugar central (porque la escuela es muuuy grande), y si tengo profesores buenos (si son buenos en matematica, quimica y fisica estoy satisfecha).. Y más importante, en que voy a vestirme?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: