trubaduren

Oj då

Kategori: Ett och annat

Jag missade att det var fredag idag, ännu ett tecken på hur desorienterad jag är efter alldeles för många dagars slappande.

God jul!

Kategori: Listor

Lite i efterhand inser jag nu men jag har varit upptagen med att ha jullov. I stort sett har jag:

 

1. Ätit.

2. Bakat.

3. Rimmat fram julrim (de flesta dåliga men de lockade till skratt i alla fall).

4. Fått massa fina julklappar.

5. Sett sista delen av julkalendern, ååh vad gulligt!

6. Lånat de tre första Eragon-böckerna på Sollentuna Bibliotek eftersom det i Väsby bygger om (sämsta tidpunkten?).

7. Sträckläst ovannämnda böcker (tog 5 dagar att läsa ut alla, men det skulle nog gått snabbare om inte både julafon och annandagen varit i vägen). Samt upptäckt att de är sjukt mycket bättre på engelska.

8. Haft samma kläder på mig två dygn i sträck, och inte heller tvättat mig under samma tidsrymd. Jag inser först nu i efterhand hur otroligt äckligt gjort av mig det var, men vad ska man göra om man har sina anledningar liksom?

9. Rört mig så lite som möjligt.

10. Fått en låda med godis från Reilly.

11. Fått en låda med belgisk choklad från Chloé (be jealous, I would be)

12. Lyssnar på ytterst lite musik men ändå kommit underfund med att denna låt är väldigt bra:

(jag är trög i svängarna när det gäller musik, som alltid)

Things we lost in the fire

Kategori: Musik

Jag precis den här filmen, och även om den inte var jättejättejättebra så var den jättejättebra. Ni borde se den.

Godnatt.

Jullov

Kategori: Ett och annat

Idag var det julavslutning i Rudbeck. Vi välkomnades i dörrarna av rektorer som delade ut glögg och pepparkakor. Julshowen var väl bra, inte lika bra som förra året tydligen, men då var ju inte jag där så det spelade ingen roll. Nu är skolan slut för dethär året i alla fall, två veckors lov är oändligt välkomna.

Avundsjuk

Kategori: Ett och annat

Det är inte rättvist att det finns utbytesstudenter i Argentina som går på examensfester just nu, inte rättvist alls.

Helg

Kategori: Ett och annat

Usch, nu är ännu en helg över, varför ska de nödvändigtvis gå så fort? Och jag har fortfarande inte köpt en enda julklapp. Men jag har vilat ut mig i alla fall, och haft en väldigt lyckad mini-jul med Louise och 9 andra tjejer (snacka om östrogen-överdos förresten) samt lyckats plugga en del fysik. En ganska så bra helg ändå.

-

Kategori: Ett och annat

Jag är sjuk, dagen har varit ganska så misslyckad och för att undvika spridning av ännu mer negativitet tror jag att jag slutar skriva här.

I'm Bond, James Bond

Kategori: Ett och annat

Idag har det varit Z-dag, och jag samt 4 andra glada tjejer gav oss iväg till Rudbeck i alla fall för att spela in en James Bond-film. Jag spelade Mr. Bond i egen hög person, och det gick väl sådär. Om jag hade vetat hur svårt det skulle vara att hålla sig för skratt skulle jag nog aldrig tagit på mig uppgiften.

Haha va?

Kategori: Ett och annat

Vad är det med att när jag för en gångs skull får en ynka liten kommentar så är den jättejätterandom?

 

Tired, so very tired

Kategori: Ett och annat


(weheartit.com)

Det här har varit jag (fast mindre hårig), sedan i torsdags. Jag som trodde att helger var till för att sova ut på.

NT-festen

Kategori: Ett och annat

Jätterolig! Även om vi fick köa i 45 minuter för att komma in, och även om det blåste och regnade och även om det faktiskt var en torsdag det hände på så var det väldigt värt det. Drinkarna kostade uppåt 130 spänn vilket ledde till en ganska nykter skara tjejer men vi dansade tills fötterna gjorde ont i alla fall. Det mest komiska var väl dagen efter när man kom till skolan och en av de allra vildaste på festen var där och fortfarande såg lite desorienterad ut, och att de flesta av treorna på engelskan bar omkring vattenflaskor.

Bildningsentalpin för magnesiumoxid

Kategori: Ett och annat

Gaah, det är läggdags och jag har fortfarande inte förstått eller ens börjat på att göra klart min labrapport. Varför ska Hess' lag vara så himla komplicerad och varför finns det inget stöd för Kemi B på Rudbeck?

Usch, det här stämmer ju ganska bra

Kategori: Ett och annat

Från www.weheartit.com.

Första snön på länge

Kategori: Ett och annat

Det snöade igår, fina snöflingor som virvlade ner på marken. Jag lutade mig ut från balkongdörren för att fånga en på tungan men fick bara i ögonen så jag gav upp det. Men det var så fint! Och idag låg den kvar på marken när jag gick till skolan, och den var fortfarande där när jag gick hem igen. Och mamma sa att det ska snöa imorgon, hoppas hoppas hoppas!

My studybuddy

Kategori: Musik

Usch vad jag längtar till julen

Kategori: Musik

- It's only embarrassing if you care about what people think about you. - Well, I do.

Kategori: Ett och annat

Usch, jag känner mig bara dum nu. Jag är inte särskilt ledsen, vilket är förvånande, och det är ju bra i och för sig, men ååh, hur korkad får man vara liksom? Fast hur skulle jag kunna veta, och varför skulle någon berätta det för mig? Det är ganska logiskt att det blev som det blev i alla fall, även om jag känner mig lite.. ja, snopen. Och usch vad pinsamt det kommer bli, bara att hålla god min antar jag.

 

Bilder från Weheartit.com, min nya favoritsida, hehe.

NT-show!

Kategori: Ett och annat

Ååååh, vad den var bra! Händerna var röda i en kvart efteråt efter allt klappande, halsen var hes från allt skrikande och jag vill inte ens tänka på alla liter svett som jag svettades. Men det var bra. Riktigt jäkla bra var det. Det är klart att NT-klacken (dvs gamla NT-are från andra år) blev för mycket i slutet (och jag älskar allas vår käre Naturrektor Anders Boman (he's my man) för att han slängde ut dem) men det var stört bra ändå!

Gaaah, kan inte, vill inte vänta tills nästa år med det här.