trubaduren

Hejdå

Kategori: Ett och annat

Jag åker till Frankrike nu, hehe. Au revoir!

Johannas måsten för dagen

Kategori: Listor

(Fortfarande deppig över mitt hår men har nu insett att livet går vidare.)

1. Kopiera papper om fjällresan och skicka till Katarina som inte hade fått några.
2. Tvätta
3. Packa
4. Plocka alla krusbär
5. Städa marsvinsburen
6. Städa övre toaletten (suck)
7. Städa rummet (om jag har tid och ork)
8. Hämta upp mina sandaler från skomakaren
9. Skype med Reilly
10. Springa

Upptagen dag måste jag säga, det är väl bara att sätta igång.

Känslan man får när man just klippt håret och det blev helt sjukt fult.

Kategori: Ett och annat

De enda drömmarna som betyder något är de som man har när man är vaken

Kategori: Ett och annat

Sant.

Dagens stora frågor

Kategori: Ett och annat

1. Hur snyggt är det med lockig lugg egentligen?
2. När ska jag städa mitt rum? Eller åtminstone tömma papperskorgen?

Can I be the girl that you met in the coin laundry?

Kategori: Musik



chucku chucku tch chucku chucku chucku tch

Raymond & Maria - Dikter på fel sätt

Kategori: Dagdrömmerier

Fast du har en kjol som sitter snett
Och läser dikter på fel sätt
Så kan jag lova allt är annorlunda i ett annat land

Saker jag ska äta i Frankrike

Kategori: Listor

1. Crêpes
2. Pan au chocolat
3. Sniglar (om jag vågar)
4. Gåslever, fast jag faktiskt inte vet om det är franskt ens
5. Baguetter
6. Nutella, bara för att det är gott och det är semester och då får man tjocka sig

Bååååstad

Kategori: Ett och annat

Jaha, nu åkte jag iväg lite hastigt till Båstad i några dagar. Ojsan. Nu är jag i alla fall hemma, så nu är bloggen igång igen. Fast ja, på lördag åker jag ju till Frankrike och då lär den ju dö på nytt. Hehe.

Blyerts

Kategori: Musik

Sitter här och ritar med Lars Winnerbäck i högtalarna. Har ni lagt märke till att det aldrig riktigt blir natt här om somrarna?

Can you hear the horses because here they come

Kategori: Musik

Tack, ni är fina

Kategori: Ett och annat

Fint att umgås med folk igen, känner mig lite normalare och mindre argentinsk.

Spammmmmmmmmmmh

Kategori: Ett och annat

Det har hänt igen. Jag har spammat bloggen. Wooops. Men vad ska man göra när man inte har något bättre för sig liksom?

Ser du stjärnan i det grå?

Kategori: Ett och annat

Är fett stolt, har precis sytt om min klänning. Har man inte något att göra så skaffar man sig det var ju mottot för dagen. Jepp.

När man inte har något att göra så skaffar man sig det

Kategori: Ett och annat

älskade SIM-kort

Kategori: Ett och annat

Är med mobil igen, känns bra.

Lars Winnerbäck får liksom ingen ordning på sig själv och jag har hela himlen på mina naglar

Kategori: Ett och annat

Forsvik

Kategori: Ett och annat















Enda sällskapet var Karins kamera och mamma och pappa. Ganska skönt på ett sätt.

Los Esteros

Kategori: Ett och annat

Hittade bilder lagrade här från resan till Los Esteros. Här kommer de! (ursäkta för förseningen, heh)


Promenad i väntan på bussen


Yoga på torget i Mercedes


Marsvin! Eller nej.. Något större


Krokodil eller något liknande, det finns ingen översättning för yacaré på Google Translate


Fågel


Någon konstig pippi


Mat - Mums!

Nessa

Kategori: Ett och annat

Kollade precis upp mitt namn på alviska. Är så uttråkad att jag dör.

Beeswax Lip Balm

Kategori: Ett och annat

Jag har ett läppbalsam som luktar mint och är världens bästa. Och så sticker det lite i läpparna när man har det på sig.

Every teardrop is a waterfall

Kategori: Ett och annat

Varför missar jag alltid folk när de är på Facebook? Och alla mina ringar är fortfarande borta. När ska allt bli som vanligt igen?

Tänk om jag slutar andas?

Kategori: Ett och annat

Det tar ett tag att packa upp ett år av kläder och minnen. Jag är på väg nu i alla fall.

Det roliga med det här är att jag först måste rensa min garderob innan jag kan proppa in allt nytt. Och det är ju ett helt liv av kläder och minnen. KUL. I alla fall så ser mitt rum ut som en svinstia för tillfället, och jag som ville måla om.. Det får nog vänta tills nästa sommar, eller någon dag när jag bara är riktigt uttråkad..

Solen skiner lite

Kategori: Musik

Varför känns allt så molnigt?



And if we feel the silence
Leaving this all behind us
When it's gone
What will you say?

Depp

Kategori: Musik

Har för tillfället stängt in mig i mitt hus för att tillbringa all den tid jag har åt att tycka synd om mig själv och äta alfajorer. Trodde jag var förberedd på att det skulle vara helvetes-sjukt-jävla-svårt att återvända, men så här svårt?

Har i alla fall slutat gråta stormfloder och Veronica Maggios nya platta ger lite tröst, det finns något som är bra i Sverige i alla fall.