trubaduren

Snart kommer regnet som en vag och skoljer bort allt som inte ar musik

Kategori: Ett och annat

....lalalalalalala

Seeexto sexto sexto sexto!

Kategori: Ett och annat

Varfor gor inte Isabella mat fortare? Kan kanna lukten, det kurrar i magen! Ar det sa har det kommer vara varenda dag jag kommer hem fran skolan? Vet inte om jag kan sta uuut!
Idag provade jag el buzo del sexto! Eller sextos tjocktroja som det heter pa svenska. Den passade perfekt och var -mysig och luddig inuti. Eftersom vi gar i sista aret - det vill saga sexto - sa far vi en massa roliga grejer att halla pa med. Till exempel en piké och en tjocktroja att designa (jag vet inte hur lange vi har diskuterat om det dar men sen november MINST!) en recepcion, en avslutning bara for sexto och allt. Dessutom har vi tillatelse att narsomhelst hoppa omkring som galningar och skrika SEXTO SEXTO SEXTO SEXTO. Jag gillar att ga i sexto.

En mandag

Kategori: Ett och annat

Jag ar hungrig och Isabella (hembitradet) har inte ens borjat med maten. Jobbigt lage. Pa plussidan har jag atit lite tarta med dulce de leche i vantan pa maten, sa saa farligt ar det val inte antar jag.
Idag hade jag strumpbyxor pa mig i skolan, for det var faktiskt rikigt kallt pa morgonen. (Tank er tidig hostmorgon.) Forsta lektionen var Teoria y Solfeo, vilket i princip betyder musikteori = snark. Jag fattar absolut ingenting, och alla andra kan sitta dar och sjunga en ton, ta ut tonarten och skriva ner hela melodier. Det kan vara ganska frustrerade att sitta ihopklamd i ett klassrum och inte kunna gora nagot, inte fa sova och inte ga ut. For det mesta ritar jag..
Forsta rasten var kall och alla stod och nastan huttrade. Sedan undrade de varfor jag tyckte det var sa kallt, jag har ju anda bott i Sverige! Fast sen lugnade de sig nar jag berattade att den enda skillnaden mellan svenska och argentinare ar att svenskarna anvander varmare klader.
Andra klassen var Lengua y Literatura vilket ar ungefar som svenska for oss eftersom de haller pa och laser bocker och sant. I princip gjorde vi ingenting och sedan borjade diskussionerna om empanadas som man skulle ha salt i sondags och vilka som inte salt och allt. De haller pa att samla in pengar till sin reception i slutet av aret (eftersom de gar ut i ar) och alla maste hjalpa till och samla in sa att de har rad med allt. Diskussionerna fortsatte 0 minuter in pa Armonia-lektionen (musikteori, fast annan) och sen satt alla och tokpluggade eftersom de har prov nasta vecka.
Jag lyckades overtala Lechu att ge mig skjuts hem pa sin cykel och vi planerade for pannkakstartan som jag ska gora at henne. Och nu sitter jag har, jag ar hungrig och det gor lite ont i rumpan efter Lechus stotiga pakethallare. Hur var eran dag?

It's alive!

Kategori: Ett och annat

Holaaaa! Hur mar alla? Lange sedan jag skrev nagot har. Sommaren var upptagen, varm och helt underbar. Just nu sitter jag har och svettas som en gris bara for att datorn avger massa varme och det ar skitvarmt ute (som vanligt).
Det har hant en massa! Jag gick pa karneval och hade snokrig med skum, gjorde en empanada i Corrientes basta empanada-stalle, gick ut och dansade 4 dagar i veckan, akte till Miramar... Det var jatteroligt alltihop, och kanske lite synd att jag inte skrev om det har men jag tror ni overlever. Skolan har borjat igen, och tydligen ar det nu lattare att prata pa spanska an pa engelska och det ar ju ett bra tecken! Vi har en ny utbytesstudent i klassen och det fick mig att tanka lite pa hur det var for mig i borjan har. Helt totalt forvirrande alltihop. Jag ar glad att jag inte ar helt ny langre. Det kanns lite som att jag har hittat min plats har, ett liv eller vad man ska kalla det, YAY! Fast det kommer val bara gora det annu svarare att lamna det.