trubaduren

En mandag

Kategori: Ett och annat

Jag ar hungrig och Isabella (hembitradet) har inte ens borjat med maten. Jobbigt lage. Pa plussidan har jag atit lite tarta med dulce de leche i vantan pa maten, sa saa farligt ar det val inte antar jag.
Idag hade jag strumpbyxor pa mig i skolan, for det var faktiskt rikigt kallt pa morgonen. (Tank er tidig hostmorgon.) Forsta lektionen var Teoria y Solfeo, vilket i princip betyder musikteori = snark. Jag fattar absolut ingenting, och alla andra kan sitta dar och sjunga en ton, ta ut tonarten och skriva ner hela melodier. Det kan vara ganska frustrerade att sitta ihopklamd i ett klassrum och inte kunna gora nagot, inte fa sova och inte ga ut. For det mesta ritar jag..
Forsta rasten var kall och alla stod och nastan huttrade. Sedan undrade de varfor jag tyckte det var sa kallt, jag har ju anda bott i Sverige! Fast sen lugnade de sig nar jag berattade att den enda skillnaden mellan svenska och argentinare ar att svenskarna anvander varmare klader.
Andra klassen var Lengua y Literatura vilket ar ungefar som svenska for oss eftersom de haller pa och laser bocker och sant. I princip gjorde vi ingenting och sedan borjade diskussionerna om empanadas som man skulle ha salt i sondags och vilka som inte salt och allt. De haller pa att samla in pengar till sin reception i slutet av aret (eftersom de gar ut i ar) och alla maste hjalpa till och samla in sa att de har rad med allt. Diskussionerna fortsatte 0 minuter in pa Armonia-lektionen (musikteori, fast annan) och sen satt alla och tokpluggade eftersom de har prov nasta vecka.
Jag lyckades overtala Lechu att ge mig skjuts hem pa sin cykel och vi planerade for pannkakstartan som jag ska gora at henne. Och nu sitter jag har, jag ar hungrig och det gor lite ont i rumpan efter Lechus stotiga pakethallare. Hur var eran dag?

Kommentarer

  • syster yster säger:

    jag är väl fortfarande din favoritsyster? du är min.



    jag är sjuk, can you even imagine!?!??!?? det är hemskt, för jag måste gå till skolan ändå. HEMSKT! så just nu övar jag på att snyta mig och hosta.



    har jäääääätteskönt schema denna period, men jag lyckas ändå stressa sönder, för det går dåligt med fysiken... kom hem och hjälp? :)



    nya varma chokladen: smält mörk marabou i varm laktosfri mjölk. SWEET!(sertöst, det är sjukt gott)



    puss och snor

    från syrran

    2011-03-15 | 15:11:01

Kommentera inlägget här: