trubaduren

Cataratas/Vattenfall

Kategori: Ett och annat

Just nu ar jag i Cataratas de Iguazú, Argentinas storsta vattenfall (vi haller pa och diskuterar det lite for Reilly tycker minsann att Niagara-fallen ar mycket mindre an de vattenfall som finns har, och da borde de ju vara de storsta i hela varlden eller nagot sadant) och turistar med Elsie, Reilly och tva av Elsies kompisar.
Vi bor i ett helt sjukt fint hotell som ligger i utkanten av byn, och det kanns som att bo i sjalva djungeln lite. Jag har atit riktigt god fisk for forsta gangen pa ar och dagar och alla har kopt pa sig massa souvenirer. Och jag har sett tukaner! (t.ex. Zazou i Lejonkungen) De har jattestora oranga nabbar och var jattefina. Sen sag vi en skoldpadda som vi forst trodde var en sten och sen visade det sig att den hade fotter. Och sen nagra andra djur som liknade tvattbjornar lite men som jag inte vet vad de heter pa svenska. Pa spanska heter de coati i alla fall. De var jattesota fast valdigt framfusiga och ranade till och med en gammal tant pa sin handvaska. Stackars tant.
Vattenfallen var jattestora och fulla med regnbagar overallt. OCH JAG TRAFFADE SVENSKAR! De var riktiga Stockholmare fast de bodde i Sao Paolo i Brasilien. Jag pratade med en av dem och han hade san dar snobb-accent som alla innerstadsbor har. Det var roligt och intressant fast jag glomde bort orden hela tiden och borjade prata prata spanska stup i kvarten. Och sen var jag sa himla glad ocksa over att traffa svenskar efter 9 manader i Argentina att jag blev helt virrig. De maste ha tyckt att jag var lite konstig..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: