trubaduren

Love it

Kategori: Ett och annat

Höstlov

Kategori: Ett och annat



Höstlovets första dag firades med mega-shopping och min garderob består nu till största delen av strumpor. Men det är bra, för jag tycker väldigt mycket om strumpor har jag kommit på. Resten av lovet börjar ta form så det är ju nice det också. Och jag planerar väldigt mycket, men mest bara för att få skriva med fina färger i min kalender.


Celebré el primer día de las vacaciones con mucho shopping y ahora mi guardaropa tiene más medias que nunca. Pero es una cosa buena, porque me dí cuenta de que me gustan las medias. El resto de las vacaciones se está formando y eso es lindo también. Planeo muchas cosas, pero sólo porque quiero escribir en mi calendario con colores lindos.

Junk of the heart is junk of my mind

Kategori: Musik

Åh hatar inte ni också när man inte vet vad man vill?




Ahh, à ustedes también no les gusta cuando no sepan que quieren?

My So-Called Life

Kategori: Ett och annat

Något som suger med den här serien är att den inte har något bra slut. Det finns EN säsong med 19 avsnitt, men å andra sidan är de avsnitten väldigt bra. Älskar hur lilla 15-åriga Claire Danes pratar för sig själv och ÄLSKAR Jared Leto som bråkstake i 90-tals frisyr.








Algo que está re mal con este serie es que no hay un fin bueno. Hay UNA temporada de 19 episodios no más y termina re nada que ver. Igual, amo como Claire Danes habla con su mismo y AMO Jared Leto como un chico malo en pelo de las noventas.

Svampglädje är bra glädje

Kategori: Ett och annat



Creds till systra mi som tagit bilden.


La felicidad de encontrar hongos es una felicidad buena. Fue mi hermana que tomó la foto.

Det bästa med hösten är att man får gå på den löviga sida av trappan

Kategori: Ett och annat




La mejor parte del otoño es cuando vuelvo de la escuela y puedo caminar en la parte "hojeada" de la escalera.

Söndag

Kategori: Ett och annat

Fan jag skulle ju ha gjort en massa saker idag, men det är klart att de inte blev av. Och nu ska jag sova, måste bara komma på hur jag ska förklara att jag fortfarande inte lämnat in engelska-uppsatsen som skulle varit inlämnad i fredags.


Domingo

Mierda, iba a hacer tantas cosas hoy y por supuesto que no hice nada. Ahora voy a dormir, pero primero tengo que pensar cómo le voy a explicar a mi profe de inlgés por qué todavía no entregué mi texto de argumentación que tenía que entregar el viernes pasado.

Tårta

Kategori: Ett och annat



fett god var den också.


La torta

re buena estaba!

Hey Kwanongoma

Kategori: Musik

Ibland blir jag så bubblig. Äh, går och lägger mig istället.




A veces pienso que tengo burbujas en mi panza. Y bueno, voy a dormir.

Nagot annat jag larde mig

Kategori: Ett och annat

Man ska inte borja grata med ol i kroppen, for det ar omojligt att sluta. Varfor ska det vara sa svart just for mig att fa det jag vill ha och sa latt for alla andra?

Saker jag lart mig om Belgien

Kategori: Listor

1. Alla ater choklad. Alla alskar choklad. Alla har sin favoritchoklad som alltid finns i huset om de skulle fa ett akut behov av choklad.
2. Det finns en massa Nutella har. Det finns till och med Nutella for vuxna i form av tunna skivor av mork choklad som man lagger pa mackan.
3. Okej, sa vi var pa ett chokladmuseum och dar fick vi veta att det finns REGLER pa hur hog kakao-halten i chokladen maste vara for att fa raknas till en viss sort choklad. T.ex. 35% for mjolkchoklad och 65% for mork choklad.
4. En annan grej ocksa, det regnar konstant. Och om det inte regnar sa blaser det.
5. Alla anvander ryggsackar som skolvaskor. Alla ryggsackar ar utrustade med minst ett paraply i en fin farg.
6. Olen ar helt sjukt billig och kostar runt 15 spann per glas.
7. Kollektivtrafiken ar ocksa helt sjukt billig och en resa kostar runt 7 kronor.
8. En timmes resande = stallet du ska till ligger helt sjukt langt bort.
9. Det finns mer plats for cyklar an for gangtrafikanter pa gatorna.
10. Ibland finns det till och med ingen plats alls for gangtrafikanter utan bara plats for cyklar.


Cosas que me aprendí sobre Bélgica

1. Todos comen chocolate. Todos aman el chocolate. Y todos tienen su chocolate preferido que siempre está en la casa por si quieren comerlo.
2. Hay montones de Nutella acá. Hasta hay Nutella para adultos en forma de pedacitos de chocolate negro que se ponen en el pan.
3. Fuímos a un museo de chocolate y nos contaron que hay REGLAS para la cantidad de caco que hay que haber en diferentes tipos de chocolate. Por ejemplo 65% en el chocolate negro.
4. Llueve siempre. Y si no llueve, hay viento.
5. Todos usan mochilas cuando van a la escuela, y en cada mochila hay un paraguas en un color lindo.
6. La cerveza es muy barata, un vaso cuesta como 7,5 pesos.
7. Andar en colectivo también es muy barato, un viaje cuesta como 3,5 pesos.
8. Una hora por viajar = el lugar donde vas queda lejos.
9. Hay más lugar para bicicletas que para los que caminan.
10. A veces ni hay lugar para los que caminan.

Belgien

Kategori: Ett och annat

Nu, snart, om några timmar till och med!


Voy ahora, en unas horas más o menos!

En onsdag

Kategori: Musik

Mellanstadiedisco på Spotify och sån där ångest som brukar uppenbara sig när jag sitter och stirrar på utsikten från min datorstol. Kul kväll.



Idag träffade jag min kompis och vi spridde mycket mycket onda planer. Känns bra att alla är så med mig nu, det var nog bara jag som stod i vägen för mig själv förut.

(Och ja, det här är ett kryptiskt jobbigt inlägg tillägnat bara ett fåtal personer, men eftersom det bara är ett fåtal personer som läser den här bloggen så tycker jag att det inte spelar så stor roll ändå)


Un miércoles

Música vieja y esa angustia que aparece de vez en cuando estoy mirando la vista de mi ventana. Que buena noche.

Hoy me encontré con mi amiga y hicimos planes muy muy malvados. Se siente re bien que todos están conmigo esta vez, me parece que la única que me faltaba era yo.

(Y bueno, este post es muy críptico, dedicado a unas personas no más, pero como que sólo hay unas personas no más que leen mi blog ni me importa.)

50/50

Kategori: Ett och annat

Vill. Se.




Quiero. Ver.