trubaduren

Ajsan..

Kategori: Ett och annat

Okej, så jag lösenordskyddade min blogg där ett litet tag. Förlåt. Jag vet inte vad jag ska säga förutom att det var i självförsvar.

Det är konstigt, för det här ÄR ju en blogg. Och jag vill väl att den ska läsas? Eller? Jag vet inte.

Fail

Kategori: Ett och annat

Jag försökte precis göra en snygg grej som inkluderade en stjärnhimmel här på bloggen, men det failade. Så ni får helt enkelt stå ut med bakgrunden ett tag till. Någon kodare som kan förbarma sig över mig?

Give me to the rambling man

Kategori: Musik



Laura Marling i mitt hjärta.

Hmmm

Kategori: Ett och annat

Jag är en sån där person som säger saker bara för att det inte finns något annat att säga.
Jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Dåligt tror jag. Eller?

Schhhh...!

Kategori: Ett och annat

Jag borde inte sitta här och leka vid datorn. Egentligen borde jag göra klart mina instuderingsfrågor som skulle varit klara för en vecka sen ganska exakt. Men det pratar vi tyst om tycker jag, jag har ju trots allt varit tvungen att klara mig utan internet hela helgen.

Internet funkar igen, wey!!!

Kategori: Musik

Vi firar med härlig utländsk musik som jag inte förstår alls men som är fin!



Tydligen betyder refrängen det här:

Kiss the sea, the wind and the moon
I'm the sun in naked snow
In all the streets of love
You'll be mine and I'll be yours

I wanna be you, you, you

Kategori: Musik

Jag bara testar hur lång en rubrik kan bli.. Har undrat länge länge. Snart kanske den tar slut. Nu? Nu? Äsch, man kanske kan skriva i all evighet, det vore roligt. Eller så tar den slut snart. Nu? Nu? NU? Eller nu? Eller nu kanske? Nu? Nu? Nu? Nu? D

Kategori: Ett och annat

en här tar ju aldrig slut!

Och där tog den slut. Nu vet jag.

Pluggapluggaplugga

Kategori: Ett och annat

Jag orkar inte mer!

Det enda som suger med gymnasiet

Kategori: Ett och annat

Jag gillar inte min mattelärare, och jag saknar de där figurerna som brukade sitta och diskutera matte med mig så att jag lärde mig allt utan och innan. Nu sitter allt så löst, och ingenting verkar fungera överhuvudtaget. Blä.

Entvåtre

Kategori: Ett och annat

Jag undrar om du verkligen är så där trevlig eller om du bara låtsas?

Utan dina andetag

Kategori: Musik

Jag kom att tänka på en låt som vi fick höra (Kent-låt, behövs det sägas något mer?) på bröllopet igår. En väldigt fin cover, och det gjorde ingenting alls att han som spelade egentligen inte var så jätteduktig på att sjunga, för det kom från hjärtat.

Plenty

Kategori: Ett och annat











Idag har jag googlat på: And there is more. Ganska random, men jag känner för att vara random idag så jag antar att det passar.

Slavdag

Kategori: Ett och annat

Hur kan det komma sig att en helgdag blev jobbigare än en skoldag? Jag är helt slut. Jag har räknat ihop att jag sammanlagt spelat ungefär fem timmar idag. Inte illa.

Min nacke gör ont. Big time.

Tredje

Kategori: Musik

Oj, tre inlägg på mindre är fem minuter? Jaja, ni får väl leva med det. Nu; musik!



Ååh, jag älskar att lyssna på Sofia Karlsson.

Killer

Kategori: Ett och annat

Jag vet inte om jag överlever den här helgen, det är mycket möjligt att jag kollapsar eller något på söndag.

Jag borde inte tänka på det där, morgondagen får jag ta som den kommer helt enkelt. Idag ska det firas bröllop, wey!

I'm back again

Kategori: Ett och annat

WOHO!!! Datorn är frisk igen, på riktigt nu.

J'aime des chansons francaises

Kategori: Musik



(jag tror i alla fall att rubriken är rättstavad och sånt, men man vet ju aldrig med franska..)

Let's blame it on the computer

Kategori: Ett och annat

Jag skriver inte lika mycket här längre känns det som. Det har nog att göra med att jag givit upp nätet ett tag nu, det är segtsegtsegt. I alla fall, förlåt. Jag vet inte hur många som läser den här bloggen, i alla fall 2-3 per dag (wow, massa ju!) men ni förstår säkert.

Vårvårvår

Kategori: Ett och annat

Det är vår nu. Jag lovar. Jag har sett jättelite snö och jättemycket gräs, och i skolan var alla ute och solade på gräsmattan, jag sprang till Kairo för första gången på jagvetintehurlänge och jag blev alldeles för varm i min vinterjacka.

Slutsats: Det är vår!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! (vårskrik)

Blä

Kategori: Ett och annat

Okej, så jag trodde att internet var back to normal, men nu blir det bara segare och segare. Jag blir så sur när min dator luras så där.

Sprängningsarbete

Kategori: Ett och annat

Min garderob är snart överfull av alla kläder som köpts den här helgen. Trevligt.

Alice i Underlandet

Kategori: Ett och annat



Det verkar som att jag får vänta ännu lite till på att se Johhny Depp och Helena Bonham Carter på vita duken. Blä.

Hur kan det komma sig

Kategori: Musik

att allt vackert verkar hända i Göteborg?



Jag vill somna med mitt hjärta intill ditt hjärta i natt

Gamla vänner

Kategori: Ett och annat

Okej, förlåt för deppinlägget, jag var.. deppig. Det är bra att jag har bloggen att skriva av mig på, även om det blir väldigt personligt ibland.

Hur som helst, idag lärde jag mig att inte underskatta människor. De kan överraska på de allra trevligaste sätt, och jag är väldigt glad att jag har dem.

Btw, vet ni vem som har mindre hjärnceller än en snigel? Jag funderar fortfarande.

Dag 1

Kategori: Ett och annat



Idag var första dagen på påsklovet. Det snöade. Bilden här beskriver nog min dag ganska bra, grumlig. Behöver jag säga något mer?

Kanske.

Idag har jag varit otroligt uttråkad hela dagen och med segt internet finns inte mycket att göra, till och med Spotify sviker. Därför har jag suttit framför TV:n i ett antal timmar (tänker absolut inte säga hur länge (men jag är förvånad över att jag inte lämnade ett permanent avtryck i soffan)) och har nu kommit fram till att jag hatar mitt liv. Kul.

Idag var en sämst dag. Blir imorgon sämre? Mycket möjligt.

Hello darkness, my old friend. I've come to talk with you again.

Kategori: Musik

I cannot live without my life. I cannot live without my soul.

Kategori: Ett och annat

Gissa vilken film jag har sett?

Seeeeeeeeeeeeeeeeeg

Kategori: Ett och annat

Varför är min dator så seg? Jag kan inte ens kolla på Youtube ordentligt längre för allt hakar ju bara upp sig. *slänger mig ner på marken och gråter*

I'm back

Kategori: Ett och annat

Påsken tillbringades på älskade älskade Forsvik med grillad korv, brasande spraka och stjärnklar himmel. Nu är jag tillbaka och redo för påsklov. Bring it on.

Idag

Kategori: Musik

var en bra dag, nya tag var det. Har egentligen inget mer att skriva om förutom... LOV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är glad. Och jag har städat mitt rum också, jag äger. Nya tag äger. Nu blir det musik.



(jag vet inte om ni märkt det men jag har en gång för alla besegrat Youtoube-klippen, no more crappy videos!!!)

Igår

Kategori: Ett och annat

var en misslyckad dag.

Idag tas det nya tag.