trubaduren

Man vet att det är dags att städa sitt rum när det börjar lukta

Kategori: Ett och annat

Nja, riktigt så långt har det väl inte gått men tillräckligt för att jag (med vilja) ska städa det.

Hela Rudbeck fuckar ur

Kategori: Musik

Det är under sådana här tillfällen som jag verkligen älskar min skola. Den är förstås fin annars också, men just den här veckan är den alldeles.. alldeles underbar!

Hittills har min buss blivit invaderad av galna natur- och tekniktreor, cafeterian har blivit bokstavligt talat tapetserad med papper, S2 (även känd som naturkorridoren) har blivit en djungel och matsalen har blivit intagen av Ghost Busters med tillhörande spöken.

Det enda lite dåliga med den här veckan är att jag så hemskt hemskt hemskt gärna vill vara en av de där underbara NT-arna. Nästa år är det min tur, can't wait!

Att växa upp och sånt

Kategori: Dagdrömmerier

När jag fyllde 16 ville jag leva som en sextonåring. Det blev inte så. Så när jag fyllde 17 ville jag fortfarande leva som en sextonåring och det gjorde jag. Nu när jag fyllt 18 vet jag inte vad jag vill leva som, mig själv?


Cuando cumpli 16 queria vivir como alguien con 16 anos. No paso. Entonces, cuando cumpli 17 todavia queria vivir como alguien con 16 anos y lo hice. Ahora cuando cumpli 18 no se como quiero vivir, como yo?

Never mind, I'll find someone like you

Kategori: Musik

Musikcafé

Kategori: Musik

Nu ska jag gå och spela de här





två låtarna på Musikcafét i Messingen. Fast den andra kanske inte går fullt så snabbt, hehe. Hejdå!


Ya me voy a tocar estas dos canciones en un conciertito. Pero la segunda no va a ir tan rapido, jaja. Chau!

Holaholahola

Kategori: Ett och annat

Halli hallå, det var ju riktigt länge sedan jag skrev här. På senaste tiden har jag inte verkat kunna skriva ett enda inlägg utan att skriva ner hela mitt hjärta i det, och det är jag faktiskt inte riktigt bekväm med att publicera, sorry. Det blir små sparade utkast istället, och det funkar ju det också.

Idag åt jag i alla fall lunch med lite treor, och det var jättemysigt! Det var så länge sedan jag umgicks med någon utav dem att jag liksom hade glömt bort hur bra det kan vara. Det är lite tråkigt också, att se hur bra kompisar de är och inte riktigt få vara med, på något vridet sätt.

Men nej, nu är jag lite dum. Det är klart att det var värt det ändå. Argentina var värt det. Helt klart.


Holis, hace mucho que no escribo acá. Me parece que no sé cómo escrbir un post sin escribir todo el contenido de mi corazón, y no quiero publicar eso, lo lamento.

Hoy almorzé con mis amigos del último año (tercero) y fue muy lindito. Hace mucho que no hago nada con ellos así que me re olvidé tan lindo que puede ser estar con ellos. Es un poco triste también, ver tan buenos amigos que son sin que participe yo.

No, ahora soy un poco tonta. Obvio que valió la pena igual. Argentina valió la pena. Obvio.

Gobbledigook

Kategori: Musik

Livet är lite som en karusell ibland

Kategori: Ett och annat




Li vida es como un carrusel a veces. Gira y gira hasta que te pongas nauseada.

Kvällskonserten

Kategori: Ett och annat

ÅÅÅH, det gick SÅ bra på kvällkonserten. Okej, jag spelade inte allt rätt, men hur ofta brukar jag göra det på en skala liksom? Vi var jättemycket mer samspelta och det var drrraaaag i oss. Känns skönt, nu har jag hittat tillbaka ordentligt i Ethno, nu är allt som det ska vara eller till och med bättre.


Weee, tocamos RE bien en el concierto de la noche! Y bueno, no toqué todo re re bien, pero nunca hago todo re re bien. Lo que importaba fue que tocamos juntos como una propia banda. Me siento bien ahora, reencontré a mi lugar en Ethno y todo está normal de nuevo, o mejor aún.

Kulturskolans dag

Kategori: Ett och annat

Idag är det Z-dag men istället för att vara hemma så har jag tillbringat dagen på Kulturum med Ethno och massa andra människor för att framföra Kulturskolans föreställning. Vi spelar 2 låtar på hela föreställningen men det är roligt ändå.

I fredags spelade vi i Ethno på en Rotary-konsert också. Klicka här om ni vill se hur det gick då. Fast jag måste bara säga i förväg att det verkligen inte var en av våra bästa spelningar.


Hoy es día libre de mi colegio, pero en vez de estar en casa y dormir estuve todo el día en Märsta con músicos para hacer un show de mi escuela de música. Nosotros en Ethno (mi banda de folklore) tocamos dos canciones no más pero es muy divertido igual.

El viernes pasado también tocamos en un concierto, y si lo quieren ver hagan clic
acá. Pero antes de que lo vean les debo decir que no fue uno de los mejores conciertos, jaja.

Misfits

Kategori: Ett och annat



BÄSTA serien. Helt sjuk humor, och helt sjuka konversationer, och ändå är den alldeles.. alldeles underbar! Se den!


EL MEJOR serie. Es totalmente loco el humor y el lógico del serie, y me encanta. Lo tienen que ver!

All this and heaven too

Kategori: Musik

Okej, så jag tänkte skriva något här som jag sedan kom på skulle bli alldeles för personligt. Så det blir dagboken istället, skriva av mig måste jag göra hur som helst. Med mycket stora bokstäver.

Allt jag kanske kan säga är att.. Ja, är det så här det känns att falla? För om det är så, varför hoppade jag inte tidigare?




O sea

Pensé escribir algo acá, y después me dí cuenta de que era demasiado personal, demasiado cerca. Entonces escribo en mi diario, porque en serio tengo que escribir esto en algun lugar. Con letras muy grandes.

Todo que pueda decir es que.. Bueno, así se siente caer? Porque si sí, por qué no salté antes?

bk,,glkgjfk.,dfm

Kategori: Ett och annat

Det blev fett grått här helt plötsligt, men whatever.

Ni vet de där människorna som egentligen inte är så där självklart snygga men så underbara att de blir det i alla fall? En sån vill jag ha.


De la nada se volvió todo gris acá, y bueno, no importa.

Ustedes conocen a esas personas que en realidad no son taan lindos pero que son tan buenos que se vuelven lindos igual? Uno de esos quiero yo.

Dumma dig

Kategori: Musik

Low

Kategori: Ett och annat

GAAAH! Alltså jag vet inte vad det är med mig men helt plötsligt kan jag inte göra någonting utan att bli irriterad. Har varit rastlös hela dagen, det är som om det kryper i kroppen på mig. Och ändå får jag inget gjort över huvud taget.

Igår spelade jag på första Ethno-konserten på länge. Vi var förband till Babben Larsson, först trodde jag att det var Lill-Babbs vi skulle vara förband till men Babben var ju bara så mycket coolare. Själva spelningen gick väl sådär, jag menar vi har spelat bättre, men det var kul ändå.


Gaaah! No sé qué me pasa pero hoy es como que quiero hacer todo y no hago nada. Y me molesta todo, hmpf.

Ayer toqué en el primer concierto de mi banda de música ethno. Fue lindo aunque no tocamos tan lindo jaja. Igual, fue divertido, asi que yay!

Halloween

Kategori: Ett och annat

Mer bilder än så blev det inte för sen gick kameran sönder.


No tomé más fotos porque después la camara se rompió.

Bästa dagen på höstlovet

Kategori: Ett och annat

Ingen sömn alls

Kategori: Ett och annat

Oj, vilken händelsefull helg. Har inte haft en lugn stund sedan i torsdags och nu är det söndag kväll så det säger ju en del.

YFU-lägerledarutbildningen visade sig vara awesome även om jag inte trodde att den skulle vara det från första början. Fina utbytesstudenter, fina volontärer, allt var fint. Det är så kul att prata med utbytesstudenter som kommit till Sverige. Inte bara för att höra exakt varför de valde just oss (ibland kan man ju verkligen undra varför), utan också bara för att kunna hjälpa till lite, ge något råd, berätta någon rolig historia från sitt eget utbyte eller bara känna igen sig och komma ihåg hur det var.


Nada de sueño

Muchas cosas pasaron este finde. No tuve ní un momento tranquilo desde el jueves y ahora es domingo a la noche.

El campamento de liderazgo de YFU fue lindísimo, (y yo que creí que iba ser re feo). Intercambistas buenos, volontarios buenos, todo fue muy bueno. Es muy lindo hablar con los intercambistas que vinieron a Suecia. No sólo para saber por qué eligieron a ir a Suecia (á veces uno se pregunta), pero también para ayudar un poco, dales un pequeño consejo, contar alguna historia re graciosa o sólo reconocerse en sus situaciones y acordarse de cómo era.

This could be paradise

Kategori: Musik

Varför tar han av sig elefanthuvudet? Förstör ju ALLT!


Por qué se saca la cabeza de elefante? Ruina todo!