trubaduren

Första midsommaren på ett tag

Kategori: Ett och annat

Idag är det midsommar, i högtalarna sjunger Oh Laura och jag började dagen med att vakna utvilad (något jag inte gjort på snart en vecka) och springa en runda. Nu ska Karin och jag laga lasagne och rabarberpaj innan vi gör midsommarkransar och drar iväg till Sollentuna. Tydligen var inga av mina kompisar hemma i år, och jag har väl inte riktigt orkat fråga omkring heller. Så jag tillbringar midsommar med Karin och hennes kompisar. Det blir nog roligt det också, för de är ganska så jättesjysta allihopa. 
 

Sova

Kategori: Ett och annat

Jag har varit lite borta nu de senaste dagarna, mycket på grund av att jag faktiskt inte varit hemma. Men nu är jag tillbaka, woho!

 

Jag är fortfarande helt jättetrött från lägret, får ju aldrig sova ut ordentligt eftersom folk envisas med att väcka mig hela tiden. Nu ska jag gå och lägga mig i alla fall, god natt!

Pre-Departure Orientation 2012

Kategori: Ett och annat

Alltså YFU-läger i all ära, men nu vill jag gå och lägga mig. Efter sömnbrist, alldeles för många lekar och jättemycket kul är jag faktiskt helt slut.

 

Och ja, jag har såklart fått en släng av göteborgska igen, woho! (?)

Gubbskivan och grejer

Kategori: Ett och annat

Jag har glömt att berätta om hur alla tog studenten i tisdags! Det var väldigt fint, och jag blev lite rörd och lite avundsjuk på en och samma gång. Alla var så glada och det var lite irriterande, men jag kom över det så småningom.

 

Jag gick på tre mottagningar, en blev av helt oplanerat och en missade jag. Och sen hipp som happ hade jag ätit alldeles för lite mat och fått i mig två glas champagne, vilket utgjorde en lite ostadig men ganska bra grund för gubbskivan.

 

Gubbskivan var väldigt rolig, och lite jobbig och lite dum. Förutom att vi fick köa i en timme var det hela ganska lyckat, även om jag gav mig av hemåt lite tidigare än väntat med mina brinnande fotsulor.

Att vända på ett dygn

Kategori: Ett och annat

Jag sov i 3 timmar på soffan i eftermiddags, så nu kan jag såklart inte sova IGEN. Wow, jag är verkligen bra på det här.

Morgonljus är jobbiga grejer

Kategori: Ett och annat

Har fått 4 timmars sömn i natt, det vet jag eftersom jag somnade kring 12 på natten (tror jag i alla fall) och vaknade klockan 4 på morgonen. Bra jobb där, nästa gång ska jag inte glömma att dra ner rullgardinen.

Borde sova

Kategori: Ett och annat

Jag måste sova nu, för jag ska upp om 8 timmar och gymma med Johanna. Lycka till till mig säger jag bara, för jag är inte det minsta sömnig.

Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova Jagkanintesova

Kategori: Musik

Mat och sånt

Kategori: Ett och annat

Vad misslyckat att förra inlägget var menat att handla om scones, och sen blev det helt plötsligt film av det hela. Jaja, jag bakade scones imorse (Karin gjorde det mesta jobbet men i alla fall!) med svarta vinbär och det blev sjukt gott! Och bara för att jag åt frukost så sent (typ 11) glömde jag att äta lunch, så jag åt två apelsiner klockan 4 på eftermiddagen och sen åkte jag på tjejmiddag. Mayor fail.

Scones

Kategori: Ett och annat

I natt drömde jag att Karin dog av en ofrivillig överdos på T-centralen. Det var jobbigt och jag grät massa. Men sen så väckte hon mig och nu mår jag bra igen.

Den stora frågan för dagen är: Prometheus eller Moonrise Kingdom?

Moonrise Kingdom (trailer) är definitivt min sorts film, barnslig och jättejättefin (antagligen, jag vet ju inte för jag har inte sett den än). Men som Karin sade; Det är ju inte en biofilm precis. Alltså, jag skulle lika gärna kunna titta på den hemma i min egen soffa någon mysig filmkväll istället, och jag skulle antagligen uppskatta den mer.

Sen har vi ju Prometheus, som verkligen är en biofilm. Noomi Rapace är med (mayor plus) och ja, jag vill nog se den här filmen med. Och helst på bio för annars skulle den ju inte vara lika häftig. Jaha, ja, det får väl bli den då.

5 juni

Kategori: Musik

Har precis kommit hem från ett nationaldagsfirande (eller hur man nu ska beskriva det). Min fötter gör ont, min röst är hes och jag är trött som tusan. Det var cowboytema också, så jag bestämde mig för att gå som Laura i Det lilla huset på Prärien, åh vad fin jag var i min fina fina klänning.

 

Vi provade på squaredancing, och de som höll i det tyckte att vi var så duktiga att de ville att vi skulle söka upp deras klubb och grejer. Ja, det kanske inte var så jättesvårt att verka duktig när man dansade med halvfulla 40-50-åringar. Men jaja, jag tycker det var bra gjort av oss i alla fall.

 

(ännu ett ganska poänglöst inlägg, men nu vet ni vad jag har haft för mig ikväll i alla fall.)

Och nu kommer en väldigt uppmuntrande låt från Luke Bryan, något som kan vara bra för alla er som har tröttnat lite på alla dessa regnskurar.

Finito

Kategori: Ett och annat

Ååååh, nu är skolan slut (nästan)! För nu har jag skrivit mitt sista prov (MVG!!!) och jag har ingenting kvar förutom bildlektioner. Detta betyder ingen mer stress, inget mer plugg, inget mer jag inte förstår och ingen mer sömnbrist. Gahhh, underbart! Och fastän det är jätteregnigt och blåsigt just nu så är det sommar för mig. Och bara för att förra sommaren sög så hårt att det gjorde ont ska den här bli precis tvärt om. För nu har jag jobb, jag ska till USA, jag ska sola och bada och njuta och i tredje veckan av augusti kommer Bruno, som grädden på moset liksom. Yes!!!!!!!!!!