trubaduren

Bara..

Kategori: Musik

.. för att jag är så glad ska ni få en glad glad glad låt. Varsågoda, njut.



Eller, jag ändrade mig. Ni får TVÅ!



TRE!!!!!

FJÄLLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kategori: Ett och annat

Imorgon!!!!!! AAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!! Jag är glad glad glad.

Undrar hur djup snön är?

Bubbel

Kategori: Ett och annat

På ett sätt vill jag springa och hoppa och vara all over the place, men på ett annat sätt kan jag inte låta bli att känna mig som den elaka häxan.

Apelsiner

Kategori: Ett och annat

Idag har jag ätit tre, TRE, apelsiner. Jag försökte verkligen att sluta, verkligen försökte, men det gick inte. Till slut tog de ju slut och tur var det, vem vet hur det annars hade slutat?


Skönt att vi inte hade så många bananer hemma, då kunde det verkligen gått illa.

Going straight

Kategori: Ett och annat

Det blir rakt hår ett tag framåt nu, sorgligt men sant. Men.. rakt hår är också fint, eller hur? Bara det att det inte är min stil. Men jag får väl göra det till min stil. Japp, Johannas nya stil: rakt. Typ såhär kanske?



Njaa, kanske inte. Man rakt ska det vara i alla fall.

Hanson

Kategori: Musik

Jag hittade ännu en Hanson-låt, enda skillnaden är att det inte alls låter som bröderna Hanson.. Kan i och för sig bero på att den här låten är från nutiden och inte från stenåldern (dvs år 2000). Den är bra i alla fall.

Den nya frisyren

Kategori: Musik

Tydligen ser jag ut som bröderna Hanson, och inte på ett bra sätt.

ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz

Kategori: Ett och annat

Det är min dag imorgon. Z-dag for the win :D Jag ska klippa mig också! Fast jag vet inte hur, hoppas att frisören inte misshandlar mitt hår alltför mycket, jag har sedan förra katastrofen - då jag fick panik och klippte av  hälften själv efteråt - tappat förtroendet för frisörer. Jaja, hur som helst så växer det ut (särskilt mitt som växer snabbt som blixten) och jag borde egentligen inte bry mig så mycket om det.

Men, jag måste bry mig om det. Jag skulle inte vara jag om jag inte brydde mig om det. Det är sån jag är helt enkelt. Snälla snälla låt frisören vara bra.

Just ja, långt eller kort? Det är frågan. Jag tror....... kort. Det var ett tag sen, typ ett halvår (dvs förra gången jag klippte mig) så det blir väl trevligt med omväxling antar jag. Japp, kort it is. Ooh, I'm so excited.



(Jag märkte precis att jag aldrig börjar meningar med stor bokstav och därför hela tiden måste gå tillbaka och fixa till det... i-landsproblem.)

Kurt Cobain

Kategori: Ett och annat









Idag har jag googlat på: Kurt Cobain. Visste ni att han bara blev 27 år? Alldeles för ung för att dö tycker jag.

I can't, can't be your love, but I want, want, want to be your love

Kategori: Musik

En kall dag

Kategori: Ett och annat

Det var jäkligt kallt idag.

Jag vet inte om ni missade det, jag vet att jag inte gjorde det i alla fall. Låt mig säga så här; jag är glad att jag är intakt och inte har frostskador.

Imorgon är det skola igen, blöh, men det positiva är att jag ska köpa en bräda. Woho för mig! Den är inte helt jätteful heller (vilket är vad man kan förvänta sig av begagnade brädor) så jag är glad. Enda nackdelen är att jag blir ännu mer missmatchande i backen men jag får - här tänkte jag skriva "lär" men kom sen på bättre tankar (ni som går i min klass förstår) -  väl överleva det också.

Vad är det med att folk säger att det inte spelar någon roll hur man ser ut i backen, och sen kommer med värsta utstyrseln som bara "råkar" matcha helt perfekt? Är jag den enda som rätt ut säger att jag VILL ha snygga kläder även i backen? I'm on to you, sneeky (sneaky?) people..

I don't remember you lookin' any better, but then again I don't remember you

Kategori: Musik

Hey Sailor

Kategori: Ett och annat








Idag har jag googlat på: Sailor in the old days

Paankeksi

Kategori: Ett och annat

Ibland får man fuska, om det är av ett gott skäl. Eller kanske inte.

I alla fall åt jag pannkakor idag, och det var roligt. Att laga dem alltså. Sen att de var goda var ju ett extra plus. Vi kom på ett nytt ord också och jag kom på (som om jag inte visste det innan) jag gillar att ha roligt med min syster.

Here comes a regular.. and there goes a career

Kategori: Musik

NEEEEEEEEEJ!

Kategori: Ett och annat

Nu är det slut. För alltid. Sista avsnittet på sista säsongen. Kommer sakna det. Verkligen.

Google är bra

Kategori: Ett och annat







Idag har jag googlat på: love. Fint va?

Copycat

Kategori: Ett och annat

Okej, jag erkänner. Jag tog designen från den förra bloggen. Minus den stora egobilden. Jaja, tror inte att någon bryr sig, det är väl typ jag som läser den här bloggen. Det är nästan skönt på ett sätt, för ibland blir jag så överdrivet full av känslor att jag bara skriver av mig massa här, och vill jag verkligen att alla ska läsa det?

Jag vet inte. Det är mycket jag inte vet nu för tiden.

Just nu

Kategori: Ett och annat

är jag trött på allt. Jag vill sova men orkar inte gå och lägga mig, i-landsproblem.

Ludd på hög nivå

Kategori: Ett och annat

Jag borde väl sova snart, jag har säkert något prov imorgon eller något. Men jag orkar faktiskt inte bry mig längre. Inte alls. Det känns så jävla onödigt. När man stressat och oroat ett tag som jag gjort nu - vilket jag antar att de flesta i klassen gjort - så kan man liksom inte bry sig mer. Känns bara luddigt och oviktigt.

En gång när jag pluggade lyssnade på Håkan Hellström. Kunde inte ha gjort mer fel. Hur kan man sitta och bry sig om vilka ämnen som är opolära eller inte, när Håkan sitter där i örat och försöker dra en bort därifrån. Då skrev jag; "Du som varit i alla städer, kom och ta mig härifrån" Jag önskar att han hörde. 



Jag vet inte... Jag behöver sportlov tror jag. Nu.

FF

Kategori: Ett och annat

Vi räknar dagar, räknar år,
en skymt av solen doftar vår.
Snart kommer regnet som en våg
och sköljer bort allt som inte är musik.

Kent äger att lyssna på. I streck. I timmar. Jag älskar Kent.

Ett inlägg

Kategori: Musik

Ja.. Det skulle vara ett inlägg här, men nu när jag väl gjort mig besväret att klicka upp internet vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Ja.. vad sägs om lite musik att förgylla dagen med?

AJ

Kategori: Ett och annat

Jag säger bara det, pröva aldrig spinning om livet är er kärt. Det är inte så att det är otroligt abnormt jobbigt eller nåt, bara att man får så in i helvetes ont i rumpan dagen efter. Det är sant. De borde fundera på att mjuka upp de där sitsarna på något sätt, jag kan ju inte vara ensam om att ha en benig rumpa, eller?

Imorgon bär det av till gymmet igen, men denna gång blir det yoga. Åh, jag längtar.

Så var det dags igen

Kategori: Ett och annat

Ja, jag vet att det börjar bli tjatigt nu. Men jag orkade helt enkelt inte med den där gamla bloggen, usch och fy och blä. Nej, ut med det gamla och in med det nya. Är det inte så man brukar säga?