trubaduren

Saker att gora

Kategori: Ett och annat

Nar jag kommer hem ska jag kopa massa fina sommarklader. Och Veronica Maggios nya album Satan I Gatan, om inte min fina syster redan har den forstas. Jag ska cykla till Kairo bara for att jag gillar att cykla, och jag tanker ata all varldens kladdkaka och annat som har med choklad eller elugnar till. Jag tanker njuta av precis lagom varmt vader och duggregn ute pa mitt landstalle. Jag ska aka in till Gamla Stan bara for att vandra kullerstensgator och ata glass i Kungstradgarden. Vill ligga i hangmattan och lasa hela dagen, ga till biblioteket och lana hem ett berg med bocker att lasa, tappa bort bokmarken och hitta dem igen. Tanker utnyttja alla fria sms som man har i samband med Comviq Kompis, traffa alla svenskar som jag saknat och vara med min syster som ar en alldeles speciell svensk som jag saknat alldeles speciellt mycket.

Innan jag lamnar Argentina ska jag ga galen. Jag tanker dricka ett stort antal sondags-mates pa Costanera. Planerar att sitta inomhus och vara glad over att jag inte ar utomhus nar askstormar/sporegn fyller allt med vatten, inte fa tag i taxi nar jag faktiskt ar utomhus och det pagar askstorm/sporegn, sova siesta i tre timmar och inte kunna sova senare pa kvallen och sitta och sucka over vintermodet som verkar besta av endast polotrojor och fula (endel fina) stovlar. Jag tanker sova med tre-fyra filtar om natten for att det ar sa jadrans kallt inomhus, sitta och skriva blogginlagg med vantar eftersom det ar sa jadrans kallt inomhus, svara pa fragor om varfor jag tycker det ar sa jadrans kallt (du ar ju anda i fran Sverige?), uppfinna nya satt att kla sig i skoluniform nar det ar sa jadrans kallt ute pa morgonen och langta till Sverige och element eftersom det ar sa jadrans kallt. Jag tanker prata spanska tills jag spyr for jag kommer formodligen aldrig kunna prata sa har bra igen.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    det är jädrans skönt väder i sverige och vi saknar dig alla de speciella svenskarna! GÅ GALEN! <3<3

    2011-05-07 | 09:08:44

Kommentera inlägget här: