trubaduren

Helvetes jävla helg

Kategori: Ett och annat

Åh, sämst helg! Missade The Ark (SISTA SPELNINGEN NÅGONSIN!) för ett YFU-läger som bara sög jättejättemycket. Och alla bara sade att det var så skönt att vara där för ingen kan förstå dig som andra utbytesstudenter, men ALLA hade åkt till USA (vi var seriöst 4 från Sydamerika av ca 50 utbytesstudenter) och jag dog inuti. Hur ska de kunna förstå mig när de inte har en jävla aning om hur det är att vara i Sydamerika. Och när jag sade att jag hade åkt till Argentina så var det precis samma korkade frågor som jag brukar få från vanliga människor i skolan: Hur var det? Vad åt du där? Pratar du verkligen FLYTANDE spanska nu?????

ÅÅÅÅH, jag ORKAR inte! Och dumma YFU hade inte ens några lägerledare från Sydamerika, bara en som varit i Sydafrika (de tänkte väl att bara för att började på samma stavelse så kanske de blir ungefär samma sak även om de faktiskt är TVÅ HELT SKILDA KONTINENTER)

Jag blir bara less, för det finns ingen här som jag kan dricka mate eller tereré med (eller som ens vet vad det är) och det finns ingen jag kan prata spanska med eller diskutera argentinarnas galenheter med. Och alla andra har ju sitt jävla USA och det var ju bara så underbart och fint och amerikanskt.

Det värsta var att det inte var någon som lyssnade. Alla bara pratade om hur underbart deras år varit och om hur mycket de lärt sig och om alla coola saker de gjort. Jävla egoistiska människor. Fattar ni inte att de inte är någon som lyssnar? Ni skulle lika gärna kunna prata med en sten, det skulle vara precis lika givande.

Och såklart att jag blev negativ där ett tag, men det är klart. Det var värsta besvikelsen när ingen av de argentinska ledarna kom och jag inte hade någon att dricka mate med, eller ens något kokande vatten att göra maten med. Och ingen att prata om dulce de leche med, eller alfajores, eller skoluniformer, eller boliches, eller någonting argentinskt överhuvudtaget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: