trubaduren

Miramar

Kategori: Ett och annat

Ar just nu i turistorten Miramar, vid den argentinska kusten. Vadret ar underbart kallt (ca 20-25 grader), och jag har sett vanligt gras och poppeltrad har sa jag ar lycklig. Pa minussidan ar jag forkyld, kanske inte helt sjukt kul (haha) men jag overlever.

Powerjump

Kategori: Ett och annat

Vem hade kunnat tro att det skulle vara sa roligt att hoppa omkring pa en ministudsmatta och titta pa en massa galna tanter i sina matchande traningsoutfits som skriker som galningar? Det dar gor vi om tycker jag!

No hay moda en Corrientes

Kategori: Ett och annat

Attans alltsa. Varfor finns det inget mode har? Och ingen second hand heller. Nagot som jag saknar hemskt mycket med Sverige eller bara Europa ar modet. Eler kanske inte modet da, men mojlligheten att kla sig pa olika satt. Har finns det i princip en stil som alla anvander och sen ar det inget mer med det. Det finns ingen som ar pa det minsta satt unik eller speciell i sin kladstil. Sjalvklart finns det skillnader, och jag vill inte heller saga att alla argentinare ar ikadana for sa ar det ju inte, men jag antar att klader inte ar ett satt att utrycka sig pa samma satt som det ar i Sverige. Det kanns lite som att min kladstil ganska mycket dott sen jag kom hit. Jag har ju inte tankt massa pa det sen jag kom hit, men idag begick jag misstaget att ga in pa Urban Outfitters hemsida. Jag dog. Har deras klader alltid varit sa fina eller ar det bara jag som ar utsvulten pa europeisk stil?

Uuuh

Kategori: Ett och annat

Oj vad allt ska vara krangligt ibland, varfor kan inte alla bara vara snalla?

Lussebullar #3

Kategori: Ett och annat

Lussebullar #2

Kategori: Ett och annat

Igar blev det ju som sagt var lussebullar av, eller ett forsok i alla fall. Det blev lite missforstand angaende vilket som var socker och vilket som var salt, vilket resulterade i att degen slangdes. Idag, daremot ar det nya tag. Pa kopet regnar det ju ocksa, perfekt bakvader!

Dessutom ska vi den har gangen kopa mandelmassa, vilket betyder lusselangder ocksa!

Lussebullar

Kategori: Ett och annat

Aningens forsent kanske, men det struntar jag i. Nu jaklar blir det lussebullar av!

No strings attached

Kategori: Ett och annat

Nyar, var harligt. Vi dansade hela natten pa ett tak under stjarnorna. Gick och lade mig klockan 8 pa morgonen. Lyckat? Ganska.