trubaduren

Iväg

Kategori: Ett och annat

Jag känner mig så fin i min stråhatt och nya klänning.



Och just det ja, jag åker nu. Eller om en kvart, men i alla fall!

Imorgon bär det av...

Kategori: Ett och annat



.. mot blåare vatten, varmare väder och annan valuta. Kroatien, here we come!

Midsommarkrans: take two

Kategori: Ett och annat

Okej, jag hittade väl en då. Men den är inte som jag ville att den skulle bli. Hmpf.

Midsommarkrans

Kategori: Ett och annat

Jag tänkte lägga in någon fin bild på mina midsommarkrans, men eftersom jag aldrig blir bra på bild blir det en bild på min fötter istället.

Fint

Kategori: Musik

Okej det American Idol, okej det är Christina Aguilera och jag vet inte riktigt hur hon tänkte när hon tog på sig de där kläderna, men det är fint i alla fall.



Out of sync inser jag nu, men whatever, ni förstår nog vad jag menar ändå..

Jag borde gå och lägga mig nu

Kategori: Ett och annat

Men glad midsommar! Den här videon kommer att göra er glada.

Hej jag har inte skrivit ett inlägg på länge

Kategori: Ett och annat

Jag skyller på sommartristessen, som förstör även de soligaste av dagar. Det var det. Ni kan väl få en bild också, om ni nu verkligen insisterar.



Hej då!

Soccer

Kategori: Ett och annat



Jag måste lära mig spela fotboll eller åtminstone kicka lite om jag ska till Argentina, eller vad tycker ni? Vad jag har hört så är de ganska galna i den sporten där borta..

Lilac

Kategori: Ett och annat

För första gången i mitt liv har jag målat tånaglarna, det känns coolt. Vem vet, livet kanske blir mycket enklare när tårna är lila och fina..

True Blood #2

Kategori: Ett och annat

Mmh, jag blir lika glad varenda gång av den här serien. Nytt avsnitt? Yes please..

Not so much

Kategori: Ett och annat

Sitter här och smaskar rabarberpaj. Inte lika mycket panik längre, lugnade ner mig till slut.

Panik

Kategori: Ett och annat

Insåg precis att jag åker om 8 veckor. Jag vet inte om jag vågar..

Naive

Kategori: Ett och annat

Nu är jag tillbaka, lite mer förberedd, lite mer nervös och lite (ganska mycket) tröttare.

We Beat the Drum

Kategori: Musik

Nu packar jag min väska och kommer hem igen på söndag, det är nämligen dags för förberedelseläger med YFU. Det blir nog kul tror jag, hoppas jag. Hejdå!

The sun it shines

Kategori: Ett och annat

Oj vilken dag. Att väckas av en galen Syster Yster är väl kanske inte bästa sättet att börja dagen på. INNAN klockan nio dessutom, inte trevligt alls. Har min familj någonsin hört talas om Sommarlovsetikett månn tro? Nej, antagligen inte.

Men vi har ju fått saker gjorda i alla fall, även om mina fötter är svullna och väldigt väldigt trötta.

Jag? Näääää..

Kategori: Ett och annat

Tydligen har jag dålig musiksmak, vad ska man säga om det? Jag väljer att inte ta så allvarligt på det, smaken är ju som bekant som baken, d.v.s. delad.

Edit

Kategori: Ett och annat

Hmm, syrran dampar och jag också för den delen. Det blir en intressant dag känner jag på mig.

True Blood

Kategori: Ett och annat

Hmm, första avsnittet av säsong tre.. Ska jag titta, eller vänta tills det finns på SVT Play? Jag tittar!

Ibland undrar jag verkligen vad Alcazar håller på med..

Kategori: Ett och annat







Seriöst, någon som vet?

Oj, vad man kan ha kul med en kamera

Kategori: Ett och annat





Bilden här emellan har jag tyvärr lovat att inte lägga upp, något jag ångrar nu, grymt mycket.

Some people loves marriage, som people loves divorce...

Kategori: Ett och annat

Det blev inget med Krunegård, han var sjuk. Sparkaskrikagråta! Paloma Faith kom i alla fall, så det var väl bra.



Hon hade sjukt coola kläder. Och det var en massa människor som hade kommit för att titta.

Have Faith in Krunegård

Kategori: Ett och annat

Hej! Nu sitter jag hos Amy (fast det uttalas Ammie) och gör ingenting. Vi ska på Markus Krunegård sen, wihoo!!



Och kanske Paloma Faith, wey!!



Just ja, det är i samband med Love 2010, lite lame men jag klarar mig.

Where the Hell is Matt?

Kategori: Ett och annat

Haha, underbar video. Jag vill också!

Utsikten från mitt knä

Kategori: Ett och annat

Igen

Kategori: Ett och annat

Det börjar bli dags för en sån där kvällspromenad igen. Jag vet inte vad det är med mig, men jag har fått fnatt på såna där kvällspromenader. Jag blir bara rastlös och måste göra något, så en promenad passar väl antar jag. Hej då!

B-b-boring

Kategori: Ett och annat

Otroligt jättetråkig dag, men jaja, jag överlever nog. På plussidan har jag lekt massa med Karins kamera (aka Guldstrumpan) så det är väl positivt antar jag.







Japp det var min dag det. Hur var eran?

Hej, jag har tråkigt, hej då

Kategori: Ett och annat





Jag ger dig inte min morgon och inte min dag, du får något så mycket bättre, du får hela jävla jag

Kategori: Musik



I give in, Lasse Lindh är ju underbar!

Funderingar

Kategori: Ett och annat

Ååh, det är så svårt att ge någon råd när man vet vad man vill säga men inte vet hur man ska säga det.

Kvällspromenad

Kategori: Ett och annat

Det är skönt att känna vinden i håret och regnet i ansiktet men tråkigt är det när man hittar döda träd mördade av vädret.

Stars

Kategori: Ett och annat

Jag hade glömt hur roligt det är att måla sina naglar. Nu är de alldeles lila-glittriga och med små stjärnor på. Vackert.







P.S. Karin, jag älskar din kamera D.S.

Man vet att det är dags när det börjar lukta damm

Kategori: Ett och annat

Idag städade jag mitt rum. Jag borde nog göra det lite oftare känner jag.

Hemmakvällar

Kategori: Ett och annat

De kan vara mysiga, särskilt om de är med min syster.

Göte in tha house (eller ja, vattnet då)

Kategori: Ett och annat

Wiho! Nu är båten i sjön! (Den läcker som en grynpipig ost, men whatever.) Vi har ägnat mest hela dagen åt att skruva i skruvar och paddla och ösa vatten. Det har varit jättekul, även om mina allra trasigaste shorts gick sönder ännu lite till.









Är det bara jag eller ser inte Göte (namnet på båten för er som missat det) väldigt glad ut på något uppnosigt sätt? Jag tycker det i alla fall.

A Single Man

Kategori: Ett och annat

Den är bra. Riktigt riktigt bra. Du borde se den.









Snart 5 månader

Kategori: Ett och annat

Jag har kommit på hemligheten bakom att hålla igång en blogg (äntligen).

Det är - och lägg detta på minnet - att kunna skriva ett inlägg om ingenting, och att ha en bra musiksmak (eller en musiksmak överhuvudtaget). Det var allt.

Honey and the Moon

Kategori: Ett och annat

Vackert väder för en promenad.

11th dimension

Kategori: Musik

Haha, jag insåg precis att nästan hälften av mina inlägg här har musikklipp från Youtube i sig. Undrar hur det skulle se ut utan all denna musiken. Ganska tomt tror jag.

Och bara för att så ska ni få en liten låt nu tror jag...

Summer of '69

Kategori: Musik

Buzz

Kategori: Ett och annat

Jag vaknade klockan sju idag. SJU! Sjukt! Men jag hade faktiskt en anledning, jag och pappa åkte nämligen ut till landet och fixade och trixade med båten AKA Morfars Racer AKA Göte. En fin båt det där, och nu är den ännu finare när vi är färdiga med den.







Okej, den ser inte jättevacker ut på land, mer klumpig och stor. Men i vattnet är den vacker kan jag lova. (Tror jag i alla fall, det var ett tag sen den var i vattnet..)

I alla fall, sen åkte jag in till Kista och gick på en supermysig promenad med morfar. Tyvärr har jag inte bildbevis, ni får helt enkelt ta mitt ord på det.

Tårta

Kategori: Ett och annat



Idag firades skolavslutningen, lite sent men i alla fall. Jag erkänner att vi bara orkade ca en tredjedel av själva tårtan och resten står i det Rylanderska kylskåpet (efter  många om och men, det där kylskåpet är minilitet) och jag har en känsla av att dern blivit offer för en viss hungrig tonåring i det huset. Det är okej, jag har nog aldrig tyckt att nutella, sockerkaksbotten, M&M's och hallonvaniljröra var någon optimal match made in heaven ändå.

Are you gonna be my girl

Kategori: Musik

Älsklingslåten for the moment, kanske mest för att ett gäng hyper musik-tvåor sjöng den på Rudbecks sommaravslutning.



Och musikvideon är ju ganska cool den också tycker jag nog..

Sniglar

Kategori: Ett och annat

Jag tycker sniglar är fina, i alla fall de med hus. Och nej, jag bryr mig inte om att de är slemmiga, vi har väl alla våra dåliga sidor, eller hur?





(Jag kan inte bestämma mig för om jag förstörde bilden när jag redigerade den (oredigerade är längst upp))

thatsbs.blogg.se

Kategori: Ett och annat

Okej, då har jag läst igenom hela syrrans blogg, till och med kommenterat lite. Jag är så duktig.

Mando Diao

Kategori: Ett och annat

Det var bra. Inte lika bra som jag trodde att det skulle vara, men fortfarande bra. Jag antar att det hänger lite på sällskapet också.



Tänk vad kul man kan ha när man väntar på sin kompis utanför provrummet

Kategori: Ett och annat












#%!@*+\&

Kategori: Ett och annat

Det gick åt skogen med Paolo Nutini och Göteborg. Sparkaskrikagråta.



Jag antar att jag får vänta tills han kommer till Stockholm eller tills jag har mer pengar på fickan..

Beating like a hammer

Kategori: Musik





Jag kan inte bestämma mig för vilken som är bäst?

Skolavslutning

Kategori: Ett och annat

Så var mitt första gymnasieår slut. Känns bra. Eller något. Jag tycker det är synd att klassen inte var så tajt som jag trodde den skulle bli, men sånt händer väl antar jag. Vi var nog ganska olika allihopa.

I alla fall kommer jag inte att sätta min fot på Rudbeck på över ett år nu, och det känns konstigt. Bra, men konstigt. Jag har fortfarande inte fattat att jag faktiskt ska åka, lämna landet för en okänd destination på andra sidan jordklotet. Ett år är en lång tid. Men jag tror jag klarar det, det måste jag göra. Jag är inte en sån som ger upp.

Piggelin

Kategori: Ett och annat

Nu sitter vi här och sjunger piggelin, fint.

Diao och Nutini

Kategori: Ett och annat

Då var åtminstone två konserter bestämda i sommar, en mer än förra sommaren. Yay!

Gloria

Kategori: Musik

Gissa vilka jag ska se på Gröna Lund på fredag?



WOOHOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!