trubaduren

Kaputt

Kategori: Ett och annat

Oj, mamma och pappa + gäster kraschade just båten. Shit. De lever i alla fall, fast pappa hade något sår i huvudet, men ändå! Det var den där jäkla motorn som rusade och de kraschade in i en brygga. Och båten är borta nu. R.I.P.

Ensam hemma

Kategori: Ett och annat

Japp. Ganska skönt faktiskt.

Svårt

Kategori: Ett och annat

Jahapp, om en vecka ungefär åker Katarina. Ungefär en vecka senare åker jag. Jag kommer sakna allt så fruktansvärt mycket.

Systrarna Fluff - Kelly och Jelly

Kategori: Ett och annat

Idag har systrarna Fluff varit ute på uppdrag. Först gick vi på promenad med Morfar och sen såg vi på Eclipse. Jag måste säga att den faktiskt var bättre än jag väntade mig, förutom den totala slakten av slutet (på grund av hemsk HEMSK bakgrundsmusik). Men jaja, jag antar man inte kan få allt. Och just ja, sen shoppade vi också. Massa fina saker blev det.

Oopsy Daisy..

Kategori: Ett och annat

Hehe, jag har ju missat massa True Blood avsnitt, ojojoj vad synd. Då vet jag i alla fall vad jag ska göra idag.

What a beautiful mess

Kategori: Musik

Sitter och småfilosiferar lite såhär mitt i natten. Jag undrar hur det blir i Argentina. Som min kompis sa till mig igår; Någon gång för ett år sedan var det här bara tankar, och nu händer det verkligen! 

Nu när jag tänker efter är det helt sjukt. Jag kommer inte att se min familj eller mina vänner eller mitt Sverige på ett ÅR! Okej, tio månader då, men det är ju nästan samma sak tycker jag nog. Jag kommer sakna alla så mycket. Även de som jag inte ens gillar. De tillhör väl mitt liv här antar jag. Och nu ska jag åka till andra sidan jordklotet och bygga upp ett nytt liv där istället. Galet.

Jag kommer inte ens kunna språket till en början, men jag tror att det kommer gå bra ändå. Det måste det. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Fin fin helg (även om den var för en vecka sedan)

Kategori: Ett och annat











Att göra innan Argentina

Kategori: Ett och annat

Det är nästan löjligt vad mycket det är som ska göras innan jag ska åka. Ojojoj. Det är väl bara att börja antar jag.

Törstig

Kategori: Ett och annat

Jag kunde inte sova, mest för att jag var så hyper så jag tvingade min kompis att gå på en promenad med mig sådär mitt i natten. Nice. Nu tänker jag sova. Inte lika hyper längre. Det blir lätt så när man klättrar i träd.


Glömde

Kategori: Ett och annat

Det bästa är att jag kommer få gå på en "School of Music" så kommer antagligen att lära mig en massa!!!!!! IIIIIHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kategori: Ett och annat

JAG HAR FÅTT VÄRDFAMILJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Okej, det är helt sjukt!!! Och det är precis exakt där jag ville hamna, nära gränsen till Paraguay där det finns mycket folkmusik. Jag kommer kanske att gå i en skola med inriktning på musik (!!!) och vädret är ganska varmt men regnigt. IIIIIIIIIIHHHHHHHH!!!!!!!!

Just ja, staden heter Corrientes (ungefär lika stor som Gbg) och jag kommer att bo med en ensamstående kvinna, fast det gör inget eftersom typ hela hennes familj bor i staden och de umgås massa. Yay!

Oj, minnen

Kategori: Musik

Teenage wasteland

Kategori: Musik



happy/sad

Kategori: Ett och annat

 

Jag är så trött på att älta. Det får nog sluta nu helt enkelt. Gjort är gjort. Punkt.

Svart hål

Kategori: Ett och annat

Ungefär så

Förlåtförlåtförlåt

Kategori: Ett och annat

Jag glömde att berätta att jag skulle till landstället mitt i skärgården. Jag antar att det förklarar mina noll inlägg på ca två veckor. Bra.

Hair

Kategori: Ett och annat

På grund av en miss med hårgrejerna i Kroatien är mitt hår nu hemskt, HEMSKT! Tur att jag bara ska ut på landet..

Och nej, ni får absolut ingen bild av det. Hmpf.

Wäääääh

Kategori: Ett och annat

Fan, tydligen har Malin Saahre tagit semester, så det verkar inte vara någon som vet varför hon ringde. Jag har i alla fall inte fått någon värdfamilj än, FAN!

Hoppas

Kategori: Ett och annat

Malin Saahre har ringt mig!!! För er som inte är med i YFU-kretsen; jag kanske har fått en familj!!! Jag hoppas hoppas hoppas.

Ja, jag vet ju inte riktigt säkert eftersom jag var i Kroatien när hon ringde. Hmpf.

Nu är jag tillbaka!! (snyft)

Kategori: Ett och annat

Och jag har lärt mig att man blir solbränd i skuggan också, tro mig, jag har bevis...