trubaduren

Början av helgen

Kategori: Ett och annat

Det känns som att jag inte varit hemma på jättelänge, vilket jag inte har. Nåja, inte på 1,5 dygn åtminstone. Pluggkvällen igår blev en (för mig) oväntad sleepover, och efter att dagen efter ha jobbat till sju åkte jag tillsammans med några ur gänget iväg till Husby för en gospel-konsert. Huvudperson var Frank Ådahl, han som gjorde Simbas röst i den svenska versionen av Lejonkungen (AHMAHGAAHD). Det var sjukt coolt, och han var sjukt härlig och trevlig. Vi kunde t.o.m. höra Simba i hans röst, särskilt när han sjöng på svenska. Jag bara väntade på att han skulle brista ut i "Käänn en doft, av kääärlekeeeen..", vilket han inte gjorde. Mycket sorgligt men inte särskilt oväntat. Däremot pratade han en jäkla massa om Jesus. Det var kul att få höra någon annans perspektiv på det hela, men jag måste säga att jag själv har ganska svårt att bli frälst på en kille som levde för 2000 år sedan. Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon har jag sovmorgon och ingenting alls planerat!

Kommentarer

  • Din vän Helena säger:

    Hej Johanna, jag ville bara säga att jag också läser din blogg nu... Så det är inte bara Karin och Erik. Du har fler fans!!!

    Svar: hahahahaha, åh tack! hoppas att du tycker om den! kan inte tänka mig att Erik läser den här längre (ogillar bloggar/har andra saker för sig) men det är ju jättemysigt att DU gör det i alla fall! :D
    Johanna

    2013-04-15 | 21:13:46

Kommentera inlägget här: