trubaduren

I'm back!

Kategori: Ett och annat

Hej blogggen, oj vad du har blivit försummad på senaste tiden. Eller snarare sedan i höstas, så ganska mycket mer än bara på senaste tiden. 
 
Jaha, om vi ska köra en kort återblick på vad som hänt i mitt liv sedan sist vi sågs.
 
1. Lagom till sportlovet gick Erik ut skolan och passade på att flytta till Nya Zeeland. Jag åkte till Luleå för att tänka på något annat, och det funkade! Väl där såg jag till att pumpa syrran full med inspiration (till att diska, städa, ta hand om sig själv och sånt där som tydligen inte verkar så viktigt när man bor ensam). Jag hade jättekul och Karin också så det var en lyckad resa.
 
2. Sen kom jag hem och pratade med Erik, kom på att han bodde på andra sidan jorden nu och bröt ihop lite. Men det blev bättre efter ett tag och jag kom på att vi faktiskt kunde sitta och umgås på Skype sådär som vi brukade göra innan. 
 
3. Någon vecka senare åkte jag till Sälen med THE GANG OF GURLZ (Olivias påhitt, inte mitt). Vi hade askul, även om jag railade och trillade och hade lite ont. Vi passade på att Knäcka den till Greven, passa den till Greven och "köpa" shots. Och så festade vi med säsongare, seriöst det bästa jag varit med om på ett tag i uteväg. 
 
4. Efter Sälen gjorde jag och Erik slut. Och det var jättejobbigt och jag mådde dåligt några dagar så det tog ett tag innan jag faktiskt kunde berätta det för någon. När jag väl gjorde det kom jag på att jag var jättejättearg på honom, för att ja, han betedde sig som ett pucko helt enkelt. Men vi snackade och allt blev bättre. Jag försöker att se på det som att det bara är lagt på is, för vi kommer ju att ses och träffas när båda faktiskt är hemma. Det är bara lite svårt att ha ett förhållande när en eller båda parter är ute och flackar omkring i stora världen.
 
5. I samma vända fick jag jobb på Balders Bröd i Sollentuna Centrum (wohoo) vilket passade jättebra med mitt lösa skolschema och all min tid som jag hade. Nuförtiden jobbar jag runt 20 timmar i veckan.
 
Ja, så det var väl det. Jag har köpt en studentklänning också!!! Men bilder på den kan ni glömma, jag vägrar nämligen att visa den för någon om inte Greven gör detsamma med sin. Ha!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: