trubaduren

Studybuddy

Kategori: Ett och annat

Jag jobbar som läxhjälp, för en liten tjej i åttan vid namn Emelie. Idag var tredje gången vi träffades och det var precis lika trevligt som vanligt.
 
När vi inte räknar matte (d.v.s. i pauserna) så pratar vi och äter kakor. Idag handlade det om De vet du och vilka låtar som var bra och inte. Hennes favorit var Boyband, och min var såklart Fucka ur (Sälen, åh). Det är kul att snacka med henne, på något konstigt vänster tycker jag mycket bättre om hennes fjortonåriga jag än vad jag tyckte om mitt när jag var 14. Det kanske beror på att jag inte tyckte om mig själv särskilt mycket just då, jag vet inte. Poängen är i alla fall att jag tycker om att vara hennes läxhjälp, och att fler borde jobba som läxhjälpare för det är mysigt och roligt och ganska så givande. 
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: