trubaduren

Som min kära mor sade när hon såg er tillsammans en gång; Hur fan lyckades han få tag på henne?

Kategori: Ett och annat

Igår var en sån där dipp-dag igen, springrundan gick riktigt dåligt (slutade med powerwalking, mesigt) och lunchen med Linda blev inställd och jag hade begett mig till skolan alldeles för tidigt alldeles i onödan. Men som tur var så letade jag rätt på Tilda, den enda jag känner som har sent lunchblock. Vi lunchade och uppdaterade, sen träffade jag på Sara och Oscar i datorstugan och det var, hör och häpna, Oscar som lyckades muntra upp mig när han fick höra om allt. (Se rubrik.)
 
Efter det var det rätade resten av dagen upp sig på något slags vänster. Jag blev inbjuden till en supermysig grillkväll där jag bl.a. fick reda på att David inte träffat sin biologiska pappa sedan han var 1 år (och att han för några år sedan fick reda på att han har en två år yngre syster som tydligen är jättetrevlig), träffade Louise som jag inte träffat på forever and ever och lärde känna en tysk tjej som hette Lise och som pratade flytande svenska. 
 
Jag har också lyckats bli mycket trevligare mot far min, det känns bra. Man får ju ta reda på den tid som finns kvar liksom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: