trubaduren

Tekniksprånget

Kategori: Ett och annat

Okej, det här med Tekniksprånget. Det verkar verkligen som världens bästa idé någonsin, men samtidigt blir jag lite rädd. Tänk om jag INTE platsar? De verkar tycka att man ska vara så uppfinningsrik och duktig och självständig och jag-vet-inte-vad. Det är LÄSKIGT!
 
Ett riktigt problem: Praktiken för våren 2014 startar i början av februari, precis när jag är i Corrientes. Det funkar ju inte!!!???
 
Ett till riktigt problem: Alla intressanta företag finns någonstans jättelångt bort i typ Växjö eller Luleå. Det skulle suga, jag vill ju vara i Stockholm! Det enda jag kan tänka mig som finns i Stockholm är 1. Sandvik (för att det är stort och coolt, även om deras projekt bara verkar gå ut på att marknadsföra Tekniksprånget) och 2. JM (för att det där med bygg verkar ganska intressant, fast mansdominerat (okej, jag medger att alla civilingenjörsyrken för det mesta är mansdominerade), fast intressant).

Kommentarer

  • Karin BS säger:

    LULEÅ!

    Svar: Hehe, ja det är mitt tredjehandsval men skulle ju vara kul :P Däremot blir bostad ett problem, kan nog inte bo i din lilla etta i 4 månader liksom..
    Johanna

    2013-06-01 | 01:29:34
    Bloggadress: http://thatsbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här: