trubaduren

Comeback

Kategori: Ett och annat

Hej hej bloggen, oj vad det var länge sedan. Senast jag skrev var det midsommar och nu är det november, en massa saker har hänt. Om vi ska ta det i form av en lista kanske?

1. Jag kom inte med i Tekniksprånget, mest för att jag inte ville bli byggnadsingenjör, och jag förstår faktiskt att JM föredrar någon som faktiskt är intresserad av deras bransch än någon som inte är det.

2. Sommaren hände, den var kort och intensiv och väldigt hoppig.

3. Eftersom jag inte kom in på Tekniksprånget bestämde jag mig för att flytta till Norge. Erik = jätteledsen.

4. Jag flyttade till Norge, tog två jobb, varav ett som servitris på caféet och bageriet Ivar Halvorsen A/S och ett som extra på restaurangen SMAK.

5. Jag åkte hem i tid till min 20-årsdag som förutom ett gott uppvaknande visade sig bli jättesämst. Mest för att Erik som börjat läsa psykologi på Uppsala gled ur mina fingrar och jag var sjukt trött.

6. En vecka efter gjorde Erik slut med mig, berättade att han inte ville sluta träffas och jag bokade en resa hem för att ordna upp allt igen.

7. Jag åkte hem igen, två veckor senare, och lilla Erik berättade att han inte älskar mig längre, att han vetat om det länge men inte sagt något och att han nu är jättekär i en annan. IDIOT!

8. Jag spenderade 4 tomma dagar hemma i vår vinröda soffa och grät, skrek, hade ont. Jag har aldrig varit med om en sådan smärta förut, som om någon slet i hela mig.
 
9. Sen åkte jag tillbaka till Norge, grät en massa mer och jobbade som en galning. I och med att mina planer till våren nu var ganska så krossade (de hade gått ut på att umgås med Erik, i princip) bestämde jag mig för att söka till Tekniksprånget igen, men nu i Luleå där Karin bor.
 
10. För ca 2 dagar sedan fick jag ett mail från Swerea MEFOS, och nu har det blivit bestämt att jag ska praktisera där i vår. Det känns jättebra, helt sjukt jäkla bra faktiskt.Jag är fortfarande jätteledsen, men samtidigt lite hoppfull om framtiden. För tänk när jag är över det där puckot och kan få älska någon som inte är en idiot. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: