trubaduren

Regn

Kategori: Ett och annat

När jag gick ut på min redan från början väldigt optimistiska promenad småregnade det lite. Äsch, tänkte jag, jag drar på mig mjukisbyxor och myser i dugget. Dugg blev snart vanlig regn och vanligt regn blev piskande vattendroppar som tog sig genom min regnjacka (av för övrigt väldigt dålig kvalitet), och mina tre lager tröjor. 
 
Hade jag inte varit så upptagen med att skälla och skrika och gasta så mykcet hade jag kanske frusit. Det var skönt, för det var ingen annan lika dum som jag som gav sig ut på promenad i det där vädret, och jag var helt själv (med undantag för alla bilar men vad jag vet har bilar inga öron) så jag kunde skrika allt jag ville utan att vara konstig. Jag trivs lite mer med mig själv nu, även om mitt hår är blött och kommer se superkonstigt ut imorgon.  

Kommentarer

  • Karin säger:

    okej, du bloggar, jag ska också blogga.
    du glömde säga att jag var och hälsade på i Norge!
    KRAM

    2013-11-19 | 12:05:43
    Bloggadress: http://thatsbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här: