trubaduren

Nyar och aventyrslusta

Kategori: Ett och annat

Dagen efter att jag skrev senaste inlagget var det nyarsafton. En dag som borjade ganska sa jattedaligt (helt otroligt sjukt samst superdaligt faktiskt, sa daligt att jag ringde mamma) och slutade mega-super-duper-awesome-jatte-jatte-bra. Jag lyckades till och med fa liv i Bruno och ett tag var det precis som for tre ar sedan, den enda som saknades var Chloé.
 
Det har gatt en vecka eller sa sedan nyarsafton, Mika har kommit hem och jag har borjat hanga mer med mina klasskompisar. Spanskan flyter pa battre, varmen ar fortfarande lika omojlig och jag duschar 2-3 ganger om dagen. Det ar sa himla kul att umgas med alla igen, aven om det bara ar (som idag) att sitta i en tradgard och dricka tereré. Det ar nagot som ar bra med det har landet - hur man hanger. Det och mate ar nagot som jag verkligen kan sakna ibland hemma i Sverige. Eller som jag i all fall nu inser att jag har saknat. 
 
Nu nar jag har atervant en gang vet jag att jag kommer kunna atervanda hit hela mitt liv, och det kanns haftigt. Tank att man har ett andra hem pa andra sidan jordklotet liksom. Jag vill resa till vartenda litet horn av det har landet, se allt och hora och lukta och smaka. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: